Aktywności w dniu 28.01.2022r
Propozycja 1.
Propozycja 1 Wysłuchaj opowiadania. HISTORIA O MAŁYM BAŁWANKU” .
Odpowiedz proszę na pytania. Co zrobiły dzieci? Pamiętasz jak nazywało się rodzeństwo ? Jak wyglądały bałwanki dzieci ? O co poprosiła mamę Karinka ? Jaki pomysł miała mama?
Propozycja 2.
Poćwicz w domu do muzyki. https://youtu.be/LUCtGfVyKC4
Propozycja 3.
Wykonaj pracę plastyczną „Bałwanek”dowolną techniką i według własnego pomysłu.
Realizacja podstawy programowej: I5,6,IV6,7, III3
Propozycja 4.
„Na lodowisku” -zabawa ruchowa.
Dzieci nakładają łyżwy- owijają stopy gazetą i oklejają taśmą. W rytm wybranej muzyki swobodnie poruszają się po pomieszczeniu, naśladując jazdę na łyżwach. Na przerwę w muzyce wykonują polecenia rodzica: – zamieńcie się w pingwina i poruszajcie się jak on – zamieńcie się w fokę, kiwajcie się i klaszczcie tak jak ona – zamieńcie się w niedźwiedzia polarnego, ryczcie i poruszajcie się tak jak on.
Propozycja 5.
„Taniec ze śniegowymi kulami” – zabawa muzyczno ruchowa.
Dzieci i rodzice wybierają płachtę na której kładą ,,śniegowe kule” (kule z gazety z poprzedniego dnia). Tańczą w rytm muzyki (walc, rock end roll, lambada itp.) trzymając płachtę tak, aby nie zgubić żadnej kuli. Wygrywa ten kto, utrzyma na płachcie najwięcej kul.
Propozycja 6.
Zabawa pt. „Ja mam, kto ma?”
• „Ja mam, kto ma?” – wersja zimowa.
Na czym polega? Rozdajemy uczestnikom karty, wybieramy osobę, która rozpocznie grę. Jej zadaniem jest wskazanie co znajduje się na karcie (ja mam…), oraz zadanie pytania, o to, u kogo znajduje się obrazek z jego karty (kto ma…). Wykorzystaną kartę odkłada na bok. Sprawdzamy swoje karty i zabawę kontynuuje ta osoba, która ma właściwy obrazek, zaś wygrywa ten, kto jako pierwszy zostanie bez kart. Powodzenia.
Realizacja podstawy programowej: IV8, IV1, I5, III6,
Aktywności w dniu 27.01.2022r
Propozycja 1.
Powitanie. Rodzic odczytuje pytania, a dziecko wykonuje polecenia (możemy zabawę powtórzyć dwukrotnie).
•Kto lubi zimę? – niech podskoczy 2 razy
•Kto lubi zabawy na śniegu? – niech zrobi 3 przysiady
•Kto lubi zjeżdżać na sankach? – niech tupnie 4 razy
•Kto lubi lepić bałwana? – niech klaśnie 5 razy.
Propozycja 2.
Przygoda w zimowym lesie – trening relaksacyjny z elementami wizualizacji. Dzieci leżą wygodnie na dywanie, zamykają oczy, wyciszają się, regulują oddech, słuchają muzyki A. Vivaldiego Cztery pory roku – Zima i tekstu czytanego przyciszonym głosem przez rodzica.
Wyruszamy na zimową wyprawę do lasu, tam zawsze może nas spotkać coś ciekawego. Las zimą wygląda pięknie. Oglądany ośnieżone drzewa i krzewy. Mróz troszeczkę szczypie nas w nosy, ale słońce tak pięknie świeci i odbija się od białego śniegu, że aż musimy zmrużyć oczy. Jest bardzo przyjemnie, wciągamy przez nos świeże powietrze. Spacerując dotarliśmy do mostu nad potokiem. Przyglądamy się jak wolno płynie w nim woda, wsłuchujemy jej szmer. Idziemy dalej. Obserwujemy ślady pozostawione na świeżym śniegu. Zastanawiamy się jakie zwierzęta je zostawiły. Nagle zaczyna padać śnieg. Przyglądamy się jak śnieżne płatki wirują w powietrzu. Idziemy wydeptaną ścieżką, wsłuchując się jak skrzypi nam pod nogami śnieg. Nagle na głowę ktoś strząsnął nam z gałęzi śnieg. To ruda wiewiórka wybrała się tak jak my na zimowy spacer. Chwilę przyglądamy się znikającej wśród drzew rudej kitce. Powolnym krokiem wracamy do domku. Dzieci powoli otwierają oczy, przeciągają się, siadają, mocno ziewają i rozciągają ręce unosząc je do góry, wyciągają przed siebie nogi. Wszystkie ćwiczenia dzieci wykonują powoli.
Propozycja 3.
Prawda czy fałsz? Rodzice odczytują zdania znajdujące się poniżej. Jeśli zdanie jest prawdziwe – dzieci krzyczą „TAK”, jeśli fałszywe – „NIE”. Przykłady zdań:
Zima to pora roku, która następuje po lecie.
W zimie biegamy boso po łące.
Na zimę przylatują do nas bociany.
Śnieg jest koloru różowego.
Niedźwiedź zimą zasypia w głęboki sen.
Przysmakiem sikorek jest słoninka.
Paśnik – to miejsce, w którym leśnicy zimą zostawiają zwierzętom pożywienie.
Wiewiórki na zimę w swojej dziupli gromadzą rodzynki.
Zimą zbieramy w lesie grzyby.
Propozycja 4.
„Śnieżki” – zabawa ruchowa z wykorzystaniem papierowych kul. Dzieci zgniatają, formują, manipulują a dzięki temu ćwiczą swą motorykę małą. Na początek należy przygotować śnieżki z papieru. Można w tym celu wykorzystać np. stare gazety lub białe kartki. Dzieci zaproście swoich rodziców i rodzeństwo, gwarantuję dobrą zabawę. Moje propozycje: – podrzucanie, toczenie, rzuty do celu, – układanie kul zgodnie z poleceniami rodzica (za, pod, nad, obok), – walka na papierowe kule – bitwa na śnieżki, – przerzucanie śnieżek na pole przeciwnika – przeliczanie (kto ma więcej, kto ma mniej).
Propozycja 5.
Karta pracy do ćwiczeń pt. „Kodowanie-zima”.
Realizacja podstawy programowej: I5, IV15, IV,8, IV7, IV1, IV8
Propozycja 6.
„Jesteśmy płatkami śniegu” – ćwiczenie relaksacyjne. Rodzic opowiada, a dziecko stara się wyobrazić sobie, jak może czuć się płatek śniegu. Próbuje wyrazić to za pomocą ruchu, mimiki przy spokojnej muzyce, tańcząc ze zwiewnymi paskami bibuły.
Wyobraź sobie, że jesteś płatkiem śniegu. Każdy jest inny, piękny, niepowtarzalny. Poruszasz się lekko, delikatnie, tańczysz wirujesz w koło. Jest ci dobrze, czujesz się wspaniale. Wokół siebie spotykasz inne płatki śniegu. Delikatnie się z nimi witasz, tańczysz delikatnie, na paluszkach. A teraz opadasz wolniutko na ziemię, zamykasz oczy i wyobrażasz sobie, jak wygląda taki śniegowy świat.”
Propozycja 7.
Ćwiczenia ortofoniczne „Zima”. Brrr! – rozgrzewamy się Ale zimno! Wróciliśmy ze spaceru i musimy się rozgrzać! Powtarzamy cichutko : brrr. Oj, wciąż jesteśmy zmarznięci! Trzęsie się mama i synek, a nawet córeczka ! Powtarzamy głośno: dddddd, brrrrrrr. A najbardziej zmarzły rączki. Jak je rozgrzać? Spróbujmy podmuchać – dmuchamy na ręce długo i jednostajnie. Nie pomaga… Może inaczej? Będziemy szybko dmuchać! – krótkie, rytmiczne wydechy – dmuchanie raz na jedną dłoń, raz na drugą. Może chuchanie rozgrzeje nasze ręce? Chuchamy raz na jedną, raz na drugą dłoń – hu, hu, hu… Nareszcie się rozgrzały! Nasza lala (miś itp.) też zmarzła… Dmuchamy, a potem chuchamy na lalkę, maskotkę. Już jej ciepło…
„Dmuchamy na płatki śniegu” Przygotowujemy dużo białego confetti i rurkę do napojów. Confetti rozrzucamy na stole. Na ustalone hasło dmuchamy na nasze śniegowe płatki przy użyciu słomki. Kto pierwszy zdmuchnie swoje śniegowe płatki – tata, mama, czy dziecko?
Propozycja 8.
Rysuj po śladzie a potem pokoloruj płatek śniegu lub zimowy sweter.
Realizacja podstawy programowej. IV7, I5,6,III3
Aktywności w dniu 26.01.2022r
Propozycja 1.
Obejrzyjcie film edukacyjny pr. „Sporty zimowe”. Spróbujcie podać ich nazwy.
https://youtu.be/JnfUtdJkLbo
Propozycja 2.
Obejrzyj planszę edukacyjną, o spróbuj nazwać przedstawione dyscypliny sportowe.
Propozycja 3.
Zapraszamy do rytmicznej rozgrzewki. https://youtu.be/Zg7pCZOtMXo
Propozycja 4.
Dokończ rymowanki i odgadnij zagadki. – sypie śniegiem, mrozem trzyma, bo to jest groźna… (zima) – hej koledzy, koleżanki wybieramy się na… (sanki) – z góry pozjeżdżamy, na serio, nie na żarty bo mamy nowe…(narty)
Sanki
Nie mają kół, a jeżdżą w dół, po śniegu białym, torze wspaniałym.
Łyżwy
Szybko po lodzie niosą nas one, obie do butów są przyczepione.
Narty
W dół zbocza mknął dwie deski, zostawiając długie kreski.
Propozycja 5.
Poćwicz rączkę, rysuj po śladzie.
Realizacja podstawy programowej.II2,3,III3, IV7,8,I 5,6
Aktywności w dniu 25.01.2022r.
Propozycja 1.
1. Rozgrzewka czyli zimowe ćwiczenia w podskokach. https://youtu.be/H08aiHpZK_s
Propozycja 2.
Zabawa matematyczna z wykorzystaniem wiersza pt. „Dziewięć bałwanków” oraz kolorowych ilustracji. Podczas odczytywania wiersza przez rodziców proszę Was uważnie się przyglądajcie kolorowym bałwankom.
Ten pierwszy bałwanek ma brzuszek pękaty. I pasek szeroki, co dostał od taty.
Ten drugi bałwanek garnek ma na głowie. Czy mu w nim nie ciężko? Kto na to odpowie.
Ten trzeci bałwanek też bielutki cały. W ręku gałąź trzyma, co mu dzieci dały.
A czwarty bałwanek w dużym kapeluszu. Chyba nic nie słyszy, no bo nie ma uszu.
A piąty bałwanek dużą miotłę trzyma. I chce, żeby długo była mroźna zima.
A szósty bałwanek, zupełnie malutki. Szepce cichuteńko: „Chcę mieć własne butki”.
A siódmy bałwanek, jakby większy nieco. Woła: „Patrzcie w górę, płatki śniegu lecą”.
A ósmy bałwanek ma kilka wąsików, kapelusz na głowie i osiem guzików.
Bałwanek dziewiąty to wielka chudzina. Ale głośno krzyczy: „Niech mróz długo trzyma!”
Propozycja 3.
Rozmowa na temat wiersza. Rodzice pytają: – Ile jest bałwanków? – Jak wyglądają? (np. pierwszy, trzeci, piąty) – Który ma na głowie garnek, a który trzyma gałąź? -Dlaczego czwarty bałwanek nic nie słyszy? -Co chciał mieć szósty bałwanek?
Propozycja 4.
Zabawa „Zgadnij, o którym bałwanku mówię?” Rodzice opisują wybranego przez siebie bałwana, natomiast dzieci wskazują bałwanka po usłyszeniu jego cech charakterystycznych.
Propozycja 5.
Rysujemy bałwanka na plecach według rymowanki. Dzieci rodzicom, następnie rodzice dzieciom.
„Rysuję bałwanka, śniegowego panka, narysuję koło, pod nim drugie, trzecie.
Zrobię kropki dwie – oczka i nosek dam kreseczkę.
Uśmiechniętą buzię zrobię jak łódeczkę.
Narysuję garnek, trzy kreski – miotełkę i czarne guziki narysuję wielkie”.
Propozycja 6.
Kolejne zadanie to matematyczne puzzelki w zimowym klimacie…… „Bałwan”. Rozcinamy obrazek zgodnie z zaznaczonymi liniami, mieszamy paski a następnie składamy go w całość.
Propozycja 7.
A na koniec zapraszam wszystkie „Zajączki” na – Zumba Kids – Electronic Song – Minions https://youtu.be/FP0wgVhUC9w
Realizacja podstawy programowej I5, IV15, IV,8, IV7, IV1
Propozycja 8.
Słuchanie wierszyka o zimie. „Zima”
Och, jak biało przyszła zima, śnieg puszysty włożę kurtkę wcisnę czapkę na uszy.
Niech napada, niech nawieje pod progiem wezmę sanki przypnę łyżwy na nogi.
Rozmowa na temat treści: – „Dlaczego zimą na dworze jest biało?”; – „Jaki jest śnieg?” (biały, puszysty, lekki, zimny itp.;
Propozycja 9.
Eksperymenty że śniegiem. Kiedy za oknem śnieg, z łatwością możemy je przeprowadzić w domu z dzieckiem. Kładziemy odrobinę śniegu na talerzu lub do miski. Dzieci obserwują jak zachowuje się śnieg, jak topnieje i zamienia się w wodę.
Można ulepić ze śniegu kule różnych wielkości, dzieci obserwują która kula szybciej topnieje, która wolniej. Dziecko powinno wysunąć wniosek im mniejsza kula, tym szybciej topnieje.
Aktywności w dniu 24.01.2022r.
Propozycja 1.
Wysłuchaj krótkiego wierszyka.
Przez styczniową nockę całą dużo śniegu napadało.
To uciecha jest dla dzieci. Patrzcie! Z nieba śnieżek leci.
Zabierzemy łyżwy, sanki, ulepimy dwa bałwanki.
Koleżanki z kolegami będą rzucać się śnieżkami.
Odpowiedz na pytania. -Co napadało przez noc? -Co dzieci zabiorą że sobą ? – Co dzieci będą robić ?
Propozycja 2.
Rozmowa na temat zabaw zimowych połączona z oglądaniem ilustracji.
Porozmawiajmy z dziećmi o tym jak bezpiecznie spędzać czas na dworze , jakich miejsc unikać, a w jakich możemy bezpiecznie spędzać czas.
Propozycja 3.
Dzieci samodzielnie wykonują kule z gazety, które będą potrzebne do zabawy. „Śnieżki” – zabawy ruchowa z papierowymi kulkami – podrzucanie, toczenie, rzuty do celu, walka na papierowe kule – bitwa na śnieżki.
Propozycja 4.
Tup, tup po śniegu. Zabawa ruchowa. https://youtu.be/rrkK-Ui60Yw
Propozycja 5.
Aktywności w dniu 21.01.2022r.
Propozycja 1.
Propozycja 1. Poranne ćwiczenia gimnastyczne „Zimowe ćwiczenia w podskokach”. https://youtu.be/H08aiHpZK_s
Propozycja 2.
„Co przytrafiło się babci i dziadkowi ?”. zabawa twórcza. Dziecko wypowiada zdanie: Babci i dziadkowi przytrafiło się coś….np. coś wesołego/smutnego/strasznego.
Propozycja 3.
Obejrzyj historyjkę obrazkową. Spróbuj swoimi słowami opisać co widzisz na ilustracjach, odpowiedz na pytania: kto jest na obrazkach ?, co robią dzieci ?. Jak ty możesz pomagać swoim dziadkom?.
Propozycja 4.
„Kwiat z mozaiki dla dziadków”. Jeżeli nie mamy w domu plastikowej mozaiki, możemy ją wykonać z dziećmi z kolorowego papieru technicznego. Rysujemy dzieciom figury geometryczne, one próbują samodzielnie je wycinać nożyczkami, ćwicząc przy okazji rączki. Z wyciętych figur układają kwiat.
Realizacja podstawy programowej.I 5,6, III 3, IV 8
Propozycja 5.
Na popołudniowe zajęcia zapraszam wszystkie „Zajączki” do wykonania podsumowującego nasz cały tydzień Drzewa Genealogicznego waszej rodziny. Poproście rodziców o zdjęcia babć i dziadków, mamy, taty oraz zdjęcia wasze i waszego rodzeństwa. Jeżeli nie macie zdjęć, to możecie narysować wszystkich członków swojej rodziny, spróbujcie również policzyć, ilu ich jest.
Propozycja 6.
Zabawy ruchowe z babcią i dziadkiem.
„Tajemnicze pudełko”- Przygotujcie kartonowe pudełko i włóżcie do niego kilka wybranych przez was przedmiotów. Następnie poproście dziadka, aby włożył do niego rękę i poprzez dotyk rozpoznał każdy z nich.
„Rozpoznajemy smaki”- Przygotujcie talerz, a na nim kilka smakołyków o bardzo charakterystycznym smaku. Mogą to być: kwaśna cytryna, słodki miód, gorzka czekolada lub słone paluszki. Zasłońcie babci lub dziadkowi oczy, pozwólcie spróbować każdego produktu i odgadnąć, co to może być.
„Zabawa w lustrzane odbicia”- Stańcie na przeciwko siebie, twarzą w twarz. Poproście dziadka o zademonstrowanie śmiesznej miny, a następnie spróbujcie ją powtórzyć. Im dziwniejsza mina tym lepiej.
Propozycja 7.
Na zakończenie proponujemy wykonanie ćwiczeń graficznych p.t. „Fryzury babci i dziadka”. Postarajcie się rysować zgodnie z kierunkiem strzałek.
Realizacja podstawy programowej: IV8, I5, III1, III6,
Aktywności w dniu 20.01.2022r.
Propozycja 1.
Rytmiczna rozgrzewka w podskokach. https://www.youtube.com/watch?v=Zg7pCZOtMXo.
Propozycja 2.
„Dokończ zdanie” zachęcam do wspólnej zabawy. Rodzic rozpoczyna zdanie a dziecko je kończy: −− Mój dziadzio jest… −− Mój dziadzio potrafi… −− Dziadzio jest potrzebny, bo… −− Kocham dziadka za to, że… −− Moja babcia jest… – – Moja babcia potrafi… – – Babcia jest potrzebna, bo… – – Kocham babcię za to, że…
Propozycja 3.
Dzień Babci i Dzień Dziadka zbliża się wielkimi krokami…… Czy zrobiliście już laurki dla swoich babć i dziadków? Bardzo Was do tego zachęcam i przesyłam kilka propozycji z pomysłami (możecie skorzystać z krótkich nagrań bądź przykładowych ilustracji….. lub zdać się na swoją wyobraźnię….. :)) https://www.youtube.com/watch?v=otjMhpZvKQ0
Propozycja 4.
„Kalambury”- „Zajączki” zaproście do wspólnej zabawy rodziców oraz rodzeństwo. W zabawie tej jedna osoba coś pokazuje lub rysuje, a druga zgaduje co to może być. Możecie też nieco zmodyfikować zasady gry. Jedno z was wybiera jakąś rzecz w pomieszczeniu, w którym się znajdujecie i próbuje opisać lub zdefiniować ten przedmiot. Druga osoba musi odgadnąć o co może chodzić.
Propozycja 5.
Zapraszam do Ćwiczeń gimnastycznych w tym celu potrzebne nam dziś będą papierowe kubeczki 1szt. – „Wędrujący kubeczek” ćwiczenie dużych grup mięśniowych. Dzieci przekładają kubeczki z ręki do ręki, z przodu, z tyłu, pod kolanem, nad głową. – „Rzuć i podnieś” ćwiczenie tułowia. Dzieci stają w małym rozkroku, kubeczki kładą na głowach, wykonują skłon głową w celu upuszczenia kubeczka na podłogę, następnie wykonują skłon tułowia z jednoczesnym podniesieniem kubeczka i umieszczeniem go ponownie na głowie. – „Turlamy kubeczek” ćwiczenie mięśni grzbietu. Dzieci w siadzie prostym, kubeczki trzymają oburącz na wyprostowanych nogach. Turlają kubeczki jak najdalej w kierunku stóp i z powrotem, mając nogi proste w kolanach. – „W prawo i w lewo” – zabawa ruchowa z elementem czworakowania. Kubeczki stoją na podłodze. Dzieci maszerują na czworakach dookoła kubeczków w prawą stronę, a następnie, po usłyszeniu klaśnięcia, w lewą stronę. – „Sprytne ręce” rzuty. Dzieci podrzucają kubeczki obiema rękami, a następnie jedną ręką je łapią (w miejscu i w ruchu). Potem podrzucają Kubeczki, klaszczą w ręce i łapią kubeczki.
Propozycja 6.
Aktywności w dniu 19.01.2022r.
Propozycja 1.
„Gąsienica Basi” – zabawa poranna muzyczno-ruchowa.
https://youtube.com/watch?v=6r0_B9tpGU4&feature=share
Dłonie w górę, do ramion, na boki, do ramion, w górę, do ramion, na boki i do ramion
Klaszczemy, klaszczemy, klaszczemy klaszczemy stukamy, stukamy, stukamy, stukamy i do przodu suniemy.
Klaszczemy, klaszczemy, klaszczemy klaszczemy stukamy, stukamy, stukamy, stukamy i powoli się kładziemy, a teraz siadamy.
Ręce w górę, do ramion, na boki, do ramion, w górę, do ramion, na boki i do ramion
Klaszczemy, klaszczemy, klaszczemy klaszczemy stukamy, stukamy, stukamy, stukamy i do tyłu suniemy.
Klaszczemy, klaszczemy, klaszczemy klaszczemy stukamy, stukamy, stukamy, stukamy i powoli się kładziemy, a teraz siadamy.
Propozycja 2.
„Moja babcia i dziadek”. Rozmowa z rodzicami. Wspólne gromadzenie fotografii swoich babć i dziadków, opowiadanie na ich temat.
Propozycja 3.
„Bez komputera i tabletu” – burza mózgów.
– Czy gdy babcia i dziadek byli mali, bawili się tabletami i komputerami? Dlaczego tak uważasz?
– W co można się bawić, nie używając tabletu i telefonu?
– Jak myślisz, w co bawili się babcia i dziadek?
Propozycja 4.
„Kiedy babcia była mała…”- wiersz.
Kiedy babcia była mała, przed telewizorem nie przesiadywała. Nie miała też tabletu i telefonu,
Praktycznie nigdy nie było jej w domu. Całe dnie na podwórku spędzała, i tam też pewnie dziadka, poznała.
Z dziewczynkami w gumę skakała, Za drzewami podczas zabawy w chowanego się chowała.
Grała w klasy i ciuciubabkę, Uwielbiała grać w dwa ognie i skakać przez skakankę.
Kiedy dziadek był malutki, Od biegania miał przetarte butki. Po drzewach i trzepakach skakał,
Budował szałasy i nigdy nie płakał! Nawet gdy się przewrócił i zdarł kolano,
Przyłożył babkę i znów robił to samo. Z chłopakami w kapsle grywał, Na boisku przeciwników kiwał.
Uwielbiał jeździć na rowerze, A nie przesiadywać przy komputerze.
A gdy na dworze, było zimno i padało, Ani babci, ani dziadkowi to nie przeszkadzało.
Nie chowali się w domach, oglądając bajki Tylko w kaloszach przez kałuże skakali niczym żabki.
Wraz z kolegami, na ganku czy na schodach w klatce, Rozkładali koc i urządzali dzikie harce.
A to w bierki partyjkę rozgrywali, Grali w chińczyka czy domino układali.
Pchełkami pstrykali, lub kartami w wojnę, makao czy kuku grali.
Głuchy telefon czy pomidor, mnóstwo śmiechu dostarczały,
Tak babcia i dziadek spędzali swój wolny czas cały.
Rozmowa na temat treści.
Propozycja 5.
„Co można robić z babcią i dziadkiem”- rozmowa z dziećmi na podstawie ich doświadczeń na podany temat. Zachęcanie do wypowiedzi, pomocne w tym będą pytania poniżej:
-Będąc z babcią lub dziadkiem, co robicie najczęściej?
-Co chcielibyście robić ze swoim dziadkiem lub babcią?
-Jeśli lubicie być z dziadkiem lub babcią, to dlaczego?
-Jaka jest wasza ulubiona zabawa, w którą się bawicie z babcią lub dziadkiem?
Propozycja 6.
„Babcia piecze tort”- zabawy ruchowo-słuchowo-wzrokowe.
Babcia piecze tort makowy, bardzo słodki, kolorowy.
Z rodzynkami, orzechami, zaraz zje go razem z nami.
Następnie dzieci wodzą palcem po dużym kole, małym kole w środku i na koniec po pętli. Próbujemy ponownie, wodząc palcem po linii, jednocześnie mówiąc wspólnie słowa rymowanki. Na koniec sięgamy po ołówek i rysujemy po linii pamiętając, by zawsze zaczynać od kropki i powtarzamy słowa rymowanki.
Propozycja 7.
Aktywności w dniu 18.01.2022r.
Propozycja 1.
Utrwalamy poznane już w przedszkolu piosenki. „Moja babcia” oraz „Gdzie jest dziadek ?”. Posłuchajcie proszę nagrań i zaśpiewajcie.
Propozycja 2.
Zabawa „Mruczanka”. Pokazujemy dzieciom samogłoski napisane na kartce :a,e,o,u,y. Rodzic mruczy melodię z daną samogłoską, dziecko ją powtarza.
Propozycja 3.
. Przy pomocy waszych klocków , które macie w domu zbudujcie jakieś wspaniałe budowle i wyślijcie zdjęcia.
Propozycja 4.
Zabawki z dawnych lat – praca z ilustracją. Proszę rodziców o zaprezentowanie dzieciom ilustracji i omówienie jej: – Powiedz, co widzisz na obrazku. – Czy potrafisz wskazać elementy dawnego wystroju wnętrza? Powiedz, jak wyglądają dziś. – Powiedz, które zabawki są podobne do twoich zabawek. – Czy potrafisz wskazać wszystkie zabawki na ilustracji? – Policz i powiedz, ile lalek jest na ilustracji? – Wskaż te zabawki, którymi bawiło się kiedyś, i te, którymi dzieci bawią się dziś?
Propozycja 5.
Zabawa ruchowa „Przytul rodzica”. Zachęcam do wspólnych tańców z dzieckiem w rytm ulubionych piosenek. Zabawa polega na tym, aby co jakąś chwilę wcisnąć pauzę sygnalizującą przerwę na przytulanie….. różnymi częściami ciała nosami, plecami, stopami, brzuchami, uszami, itd.
Propozycja 6.
Zabawa “Zgadnij o kogo chodzi”. Rodzic opisuje słowami wybranego członka rodziny (babcia, dziadzio) a dziecko ma za zadanie odgadnąć o kogo chodzi. Po odgadnięciu zamiana ról.
Propozycja 7.
Dziewięć – odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 9. Dzieci otrzymują od rodziców 8 czekoladek…. czyli klocków:). Pozostałe rozkładamy na dywanie. Dzieci dobierają odpowiednią liczbę czekoladek, tak aby miały ich po 9. Pytamy: – Ile czekoladek dla babci i dziadka miałaś/miałeś przygotować? – Było 8 czekoladek. Ile czekoladek trzeba było dołożyć, aby było ich 9?
Propozycja 7.
„Mali graficy” – zabawa grafomotoryczna. Dorosły prezentuje dziecku kształt cyfry 9 na kartce papieru. Kreśli jej kształt, recytując rymowankę: Kółeczko, ogonek, dziewiątka zrobiona. To samo robi dziecko na wzorze. Następnie dziecko biega swobodnie lub zgodnie z rytmem podanym przez dorosłego. Na przerwę dziecko kreśli kształt cyfry w powietrzu, na dywanie, na plecach dorosłego.
Propozycja 8.
Dziewiątka na tablicy – praca z ilustracją. Prezentujemy dzieciom ilustrację przedstawiającą znane już dzieciom klocki Nemi. Pytamy: Czy wiecie, jak znaleźć liczbę 9, gdy nie wiemy, jak ona wygląda? Wspólnie z dzieckiem liczymy od 1 do 9, za każdym razem dotykając odpowiedniego miejsca na ilustracji. Gdy dziecko wskaże liczbę 9 podnosimy rączkę do góry.
Propozycja 9.
Dla chętnych Zajączków proponuję zadanie….. Ponieważ nasze klocki Nemi (które są dla nas niezastąpione w poznawaniu nowej liczby) zostały w przedszkolu, proponuję dla utrwalenia narsywanie na kartce ułożonej pionowo: najpierw: – wieży z kolorowych klocków 9, – następnie naklejenie wyciętego kartonika w innym kolorze z cyfrą 9, – a na koniec na samym dole narysowane odpowiedniego klocka Nemi zachowując odpowiednie kolory (zielony, niebieski). Powodzenia .
Propozycja 10.
Aktywności w dniu 17.01.2022
Propozycja 1.
Poćwicz rano z mamą lub tatem. https://youtu.be/OZ54i4ecwWA
Propozycja 2.
W tym tygodniu będziemy rozmawiać o rodzinie. Spróbuj powiedzieć swoimi słowami co to jest rodzina ?, kto tworzy rodzinę ? . Wymień członków swojej rodziny , jak nazywa się babcia,dziadziu, ciocia, wujek, może kuzyni ?.
Propozycja 3.
Obejrzyj z rodzicami album z fotografiami, poproś rodzica by opowiedział , kiedy zdjęcie zostało wykonane, jaki jest stopień pokrewieństwa.
Propozycja 4.
Wysłuchaj opowiadania „Rodzina”E. Stadtmüller.
Realizacja podstawy programowej. I,5,6,II 4, III 1,2,3, IV 20
Propozycja 5.
Odkrywanie litery y, Y. Co jest na końcu? – ćwiczenie słuchu fonematycznego (zdjęcia przedstawiające lisy, tulipany, wazony, ryby). Informujemy dzieci, że dzisiaj poznają nową literę, ale najpierw odgadną, jaka głoska zapisywana jest za jej pomocą. Pokazujemy każde ze zdjęć, mówiąc, że głoska ta znajduje się na końcu nazw przedmiotów na tych zdjęciach. Dzieci wypowiadają nazwy przedmiotów i podają usłyszaną na końcu głoskę. Na koniec prezentujemy dzieciom ilustrację z literą y, Y.
Propozycja 6.
Utrwalanie litery y, Y. (Potrzebne nam będą: kredki świecowe, mydło w kostce, czarna farba, pędzle, woda, wykałaczki). Dzieci kolorują kartkę na kolorowo kredkami świecowymi lub pastelami. Gdy cała kartka zostanie pokryta kolorem, dzieci pocierają kartkę mydłem, a następnie pokrywają ją czarną farbą. Po wyschnięciu za pomocą wykałaczki wydrapują na kartce litery y, Y.
Propozycja 7.
Moi kochani jak wiecie ten tydzień poświęcamy tematyce babci i dziadka. Zachęcam do wysłuchania piosenki ZoZi Pytania do babci i dziadka, prawda ,że byłoby super znać na nie odpowiedzi? Oto piosenka: https://m.youtube.com/results?search_query=%23wa%C5%BCnesprawy&sp=mAEB Na koniec zastanówcie się jak pomagacie swoim dziadkom w codziennych czynnościach…..
Propozycje aktywności w dniu 14.01.2022 r.
Propozycja 1.
Propozycja3.
Można wysłuchać opowiadania czytanego przez rodzica pt. „O zziębniętym Elemelku, pustym brzuszku i rondelku”. H.Łochockiej .Po przeczytaniu bajki, rozmawiamy z dziećmi o potrzebie dokarmiania ptaków zimą.
Propozycja 4.
Wykonaj pracę plastyczną pt. „Karmnik” dowolną metodą.
Realizacja podstawy programowej : IV 7,7, I 5.6, II 2, 3, III 3
Propozycje aktywności w dniu 16.04.2021r.
1.Propozycja
Pokoloruj rysunek.Policz ufoludki.Powiedz czym się zajmują? Jakie prace wykonują?
2.Propozycja
Oblicz patyczki każdego koloru. Wskaż odpowiednią cyfrę, ile jest patyczków danego koloru?
3.Propozycja