Masz pytania? Zadzwoń

  (16) 648 76 61

Ramowy rozkład dnia

Ramowy rozkład dnia w przedszkolu

6.00 – 8.00
Schodzenie się dzieci. Zabawy w/g inwencji dzieci w kącikach zainteresowań, zabawy integrujące grupę, praca indywidualna lub w małych zespołach o charakterze obserwacyjnym, stymulująco- kompensacyjnym i wychowawczym, praca z dzieckiem zdolnym, tworzenie okazji do wymiany informacji, rozmowy indywidualne z dziećmi, dyskutowanie, kontakty z rodzicami.

8.00 – 8.30

Dzieci starsze – ćwiczenia poranne.  Dzieci młodsze – zabawy ruchowe. Przygotowanie do śniadania, czynności porządkowo- higieniczne, pełnienie dyżurów, wpajanie zasad dobrego wychowania, wyrabianie nawyków higieniczno- kulturalnych.                                                                                                                                                                                         

8.30 – 9.00

Śniadanie. Dzieci starsze – doskonalenie umiejętności samodzielnego i kulturalnego spożywania posiłków.   Dzieci młodsze – wdrażanie do samodzielnego spożywania posiłków.                                                      

9.00 – 11.30

Zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową, zajęcia dydaktyczne różnego typu realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego, religia. Zabawy edukacyjne, ruchowe i umuzykalniające, organizowanie zabaw twórczych, ruchowych stymulujących rozwój dzieci, zabawy, gry sportowe oraz ćwiczenia kształtujące postawę dziecka, zabawy organizowane i swobodne na placu przedszkolnym, spacery, wycieczki i inne formy aktywności w sali i na powietrzu, obserwacje przyrodnicze, zajęcia sportowe, tworzenie okazji do obserwowania, eksperymentowania, odkrywania, podejmowania zabaw badawczych, konstrukcyjno- technicznych, wspieranie działań twórczych przez kontakt ze sztuką, muzyką, literaturą – stymulowanie rozwoju dzieci, wyzwalanie aktywności, tworzenie warunków umożliwiających zdobywanie nowych doświadczeń, wiedzy, umiejętności, postaw we wszystkich obszarach rozwoju, rozmowy indywidualne z dziećmi, dyskutowanie. Przygotowanie do obiadu, czynności porządkowo- higieniczne, pełnienie dyżurów, wpajanie zasad dobrego wychowania, wyrabianie nawyków higieniczno- kulturalnych.

11.30 – 12.00

Obiad. Ćwiczenia umiejętności prawidłowego posługiwania się sztućcami. Pogadanki na temat zdrowego stylu i sposobu odżywiania.

12.00 – 14.00

Dzieci młodsze – odpoczynek poobiedni, relaks przy muzyce, czas na bajkę, doskonalenie umiejętności samoobsługi, rozbierania i ubierania się.   Dzieci starsze – kontynuacja działalności edukacyjnej, słuchanie bajek, zabawy dowolne w sali lub na powietrzu, spacery, ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć edukacyjnych, zajęcia wyrównawcze, wspieranie rozwoju dzieci poprzez: zabawy dydaktyczne, ćwiczenia mowy, artykulacyjne, oddechowe, itp., zabawy ruchowe, konstrukcyjne, zabawy rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, zabawy kołowe, rysowanie, ćwiczenia grafomotoryczne.

14.00 – 14.30

Prace porządkowo- higieniczne. Podwieczorek. Doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłków.

14.30 – 16.30

Kontynuacja działalności edukacyjnej, zabawy ruchowe, zabawy swobodne, zabawy inspirowane zajęciami przedpołudniowymi lub wynikające z potrzeb, zainteresowań dzieci, zabawy w ogrodzie przedszkolnym. Zabawy i gry dydaktyczne, stolikowe, ćwiczenia słownikowe, praca wyrównawcza, indywidualna, zabawy dowolne według zainteresowań, zajęcia w małych zespołach, tworzenie sytuacji rozwijających indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci, zajęcia o charakterze wychowawczym, rozmowy indywidualne z dziećmi, dyskutowanie, rozchodzenie się dzieci.

Wielkość czcionki
Kolor tła