Temat tygodnia: Wiosenne przebudzenie.
Nadeszła wiosna…
kochane dzieci poproście rodziców o przeczytanie tekstu a potem odpowiedzcie na pytania
„Wiosna w modzie” Bożena Głodkowska
Pod koniec zimy wiosna
Wyjęła żurnali stosik.
-W co mam się ubrać? – dumała
-Co w tym sezonie się nosi?
Założyć sukienkę w kropki?
A może golf? No i spodnie?
Co wybrać, by być na czasie
i nie wyglądać niemodnie?
Torebkę wziąć czy koszyczek?
Na szyję apaszkę cienką,
na głowę – kapelusz z piórkiem
czy lepiej beret z antenką?
(W tym czasie… – Gdzież ta wiosna?
– pytali wszyscy wokół.
– Zaspała? Zapomniała?
Nie będzie jej w tym roku?)
I przyszła w zielonych rajstopach,
w powiewnej złocistej sukience
i miała wianek z pierwiosnków,
a w ręce trzymała kaczeńce.
Pachniała jak sklep z perfumami-
wszak była calutka w kwiatkach,
sypała płatkami jak deszczem-
i tak już została do lata.
Pytania:
– Jaki problem miała wiosna?
– W co postanowiła się ubrać?
– Jak Ty wyobrażasz sobie wiosnę – narysuj
OBSZAR IV, PUNKT 5,18
- Odkrywamy literę „ł, Ł”
Zakreśl w kółko literę „Ł,ł” w wyrazach:
łodyga, łopata, łuk
dół, muł, stół
bułka, pałac, igła
Można wydrukować załącznik i ćwiczyć sprawność manualną po śladzie oraz kształt litery „Ł, ł”. OBSZAR IV, PUNKT 8
Kolejne propozycje to zabawy matematyczne – opisy na zdjęciach poniżej.
Aktywność z klockami– opis zabawy:
Przygotuj dużo klocków różnego rodzaju (drewniane,plastikowe,gumowe), róznego koloru, kształtu, wielkośći
1. Ułóż z klocków wieżę- przelicz klocki, określ kolejność klocków (pierwszy, drugi, trzeci) Opisz kolejne/wybrane klocki który jest pierwszy, drugi….
2.Ułóż klocki ob siebie-szereg- przelicz od jednej strony, od drugiej strony.
3. Popatrz na klocek- opisz jego cechy- rodzic musi odgadnąć, który to klocek, narysuj opisywany przez rodzica klocek.
4.Rodzic układa z klocków rytm np. klocek czerwony, niembieski, czerwony dziecko kontynuuje rytm.
Realizujące obszary z pp IV obszar nr 4,9; 2, 11, 12, 15, 18,13, 19.
Życie przedszkolaka to również twórczość plastyczna.
Poponujemy pracę plastyczną z wykorzystaniem rolki po papierze toaletowym.
Temat pracy:Wiosenne przebudzenie- pierwszy motyl. Wykonanie motyla jest bardzo proste, a potrzebne materiały do wykonania pracy nie zmuszają nas do wyjścia z domu, bo możemy zastąpić je innymi. Jeśli Wasze motyle będą gotowe- pochwalcie się zdjęciami. Postawcie je na półce, parapecie lub zawieście na firance, będą miłą ozdobą.
Realizujemy z podstawy programowej obszar IV poznawczy punkt 1, 8, 18.
Zachęcamy do nauki piosenki z ilustracją ruchową https://www.youtube.com/watch?v=MYQbYYVelR0
(obszary pp I5 IV7)
Zachęcamy do dzielenia się działaniami dzieci, które można zamieszczać w komentarzach pod postem na przedszkolnym Facebooku.