Masz pytania? Zadzwoń

  (16) 648 76 61

Krasnoludki

Maj 2020 r. – ( 25 – 29.05)

Temat tygodnia: „Ja i moja rodzina”

 

Propozycje aktywności w dniu  26. 05 – wtorek

 

Propozycja 1.
1. Posłuchaj opowiadania o rodzinie Ani. Odpowiedz:
-w jaki sposób Ania spędza czas z rodziną?
-jak Ania pomaga rodzinie?
Pomyśl i powiedz kilka słów o swojej rodzinie :co najbardziej lubi robić Twój tata i Twoją mama, jak spędzacie razem czas, w jaki sposób pomagasz rodzicom w obowiązkach domowych? https://youtu.be/X0dD7TJkbjg

2. Z okazji Dnia Matki zachęcamy wszystkie dzieci do zrobienia kolorowych kwiatów z papieru.
Potrzebujemy: papier kolorowy, klej,
nożyczki. Kolejne kroki: z kolorowego papieru wycinamy paski tej samej szerokości i długości. Końce pasków sklejamy ze sobą. Z żółtego koloru wycinamy koło. Przyklejamy paski do koła od jego wewnętrznej strony.
Teraz czas na łodygę i listki, które wycinamy z zielonego papieru i przyklejamy do reszty.

4-1

 

3. Wysłuchaj życzeń dla mamusi i spróbuj sam wymyśleć proste życzenia z okazji Dnia Mamy.
https://m.youtube.com/watch?v=LZ40zA68A6s

Propozycja 2.
1.Posłuchaj piosenki „Jesteś mamą”
https://www.youtube.com/watch?v=nn1cWfL36tA&feature=share

2.Spróbuj dokończyć zdania. Pomogą Ci w tym obrazki. Poproś dorosłego o przeczytanie.

 

4-3  4-2

4-4 4-5

 

Realizacja podstawy programowej:1.5,4.2,4.3,4.4,4.8,4.7

Czekamy na zdjęcia z Waszych aktywności w komentarzach na przedszkolnym facebooku.


 

Temat tygodnia: „Ja i moja rodzina”

Propozycje aktywności w dniu  25. 05 – poniedziałek

 

Propozycja 1.
1. Poproś rodzica o przygotowanie przedmiotów należących do mamusi/tatusia. Posegreguj je wg tego do kogo należą, koloru, wielkości i innych wybranych cech.

2. Posłuchaj wiersza B. Szelągowskiej: „Jesteśmy razem!”
Zakwitły maki w ogrodzie.
Mamie je podaruję.
A siostra zrobi laurkę –
sama ją namaluje.
Ja tacie umyję samochód
i zrobię to razem z bratem.
Sam raczej bym nie dał rady –
obydwaj kochamy tatę!
Każdy zna takie słowo,
ważne dla córki, dla syna.
Oznacza miłość, wspólnotę…
Jakie to słowo? RODZINA!

Odpowiedz na pytania:
Co dziecko podaruje mamie? − Co dzieci zrobią dla taty? − Co to jest rodzina? − Co można zrobić miłego dla swojej rodziny (samemu, z rodzeństwem)?
Obejrzyj obrazki i spróbuj nazwać członków rodziny. Podaj imiona mamy,taty, rodzeństwa,babci i dziadka.

4-1

4-34-2

 

4-5 4-6

4-4 4-7

 

 

Propozycja 2.
Obejrzyj bajeczkę pt.”Króliczek Alilo Dzień Matki”.
https://www.youtube.com/watch?v=5EDetnGiEqU&feature=share

Propozycja 3.
Ćwiczenia gimnastyczne „Liczby” https://www.youtube.com/watch?v=ndch4TocCz4
Realizacja podstawy programowej:1.5,1.6,4.2,4.3,4.4.

Prosimy o zdjęcia w komentarzach na przedszkolnym facebooku.


 

Maj 2020 r. – ( 18 – 22.05)

Temat tygodnia: „Moja rodzina”

 

Propozycje aktywności w dniu  22. 05 – piątek

Propozycja 1.
1. „Rodzina”.
Potrzebne : łyżeczki plastikowe, czarny flamaster, nożyczki,klej, plastelina,włóczka, kolorowy blok.

4-1

 

2.”Laurka dla mamy i taty”.

4-2 4-3

 

Propozycja 2.
1.Ćwiczenia gimnastyczne kształtujące prawidłową postawę.
https://youtu.be/2BQCcIjudZ8
Realizacja podstawy programowej:4.2,4.4,4.7,4.8,1.5,1.6.
Zapraszamy do dodawania zdjęć pod postem na przedzkolnym facebooku.


 

Temat tygodnia: „Moja rodzina”

Propozycje aktywności w dniu  21. 05 – czwartek

 

Propozycja 1.
1. Opowiedz jak ty spędzasz czas ze swoimi rodzicami? Co rodzice robią ? Jaki zawód wykonują? .

511

 

2.Obejrzyj film edukacyjny o zawodach. Wymień nazwy zawodów z filmu. https://www.youtube.com/watch?v=N1anfxUstn0&feature=share

512 513

514 515

 

3.Propozycje zagadek dla dzieci o zawodach:
-Za ladą sklepową sprzedaje nam to i owo…
– Osłuchuje plecy i bada brzuszek.
Potem zagląda jeszcze do gardła, a nawet do uszek.
– Pożar, powódź, nawet dziura w dachu.Ten jegomość nie zna strachu.Gdy więc dopada ludzi klęska jakaś,wzywają na pomoc pana…
– Ściga przestępców po mieście
i zamyka ich w areszcie.
Czasem kieruje też ruchem.
Jeśli dobrze znasz przepisy, jesteś jego druhem.

Propozycja 2.
1.Wysluchaj piosenki „Droga mamo drogi tato”. Spróbuj nauczyć się jej na pamięć i zaśpiewać.
https://youtu.be/j09kDRPi3tE
Podstawa programowa: 1.9,1.4, 2.1,2.2, 2.4, 2.6, 2.7, 2.9, 3.4, 3.5, 3.5, 3.8, 3.9, 3.2.4.1, 4.5, 4.2, 4.2, 4.9, 4/5,12,20.

Życzymy miłej zabawy! Prosimy o zdjęcia w komentarzach na przedszkolnym facebooku.


 

Temat tygodnia: „Moja rodzina”

Propozycje aktywności w dniu  20. 05 – środa

 

Propozycja 1
1. Zabawy matematyczne: Utrwalenie pojęć mały, mniejszy, duży , większy oraz wyglądu koła. Nazywanie kolorów wykorzystywanych w pracy plastycznej.

4-1 4-2

2. Podczas wspólnego spaceru można świetnie się bawić w porównywanie długości. Stajemy obok siebie i my robimy jeden krok, a następnie pytamy dziecko ile kroków musi zrobić, żeby pokonać taką samą drogę? (Niech dziecko teraz zrobi np. 2 kroki, aby przekonać się ile tych kroków musi zrobić). Co to oznacza? Że krok rodzica jest dwa razy dłuższy niż krok dziecka. Inaczej – krok dziecka jest dwa razy krótszy niż rodzica. Możemy to ciągnąć dalej: rodzic robi dwa kroki. Ile kroków musi zrobić dziecko? (Wiemy, że cztery, jednak niech dziecko najpierw odpowie, a później te kroki zrobi, aby sprawdzić swoją odpowiedź.)

4-3

3.”Szczypce w ruch”.
Do tej zabawy potrzebne nam są pojemniki w postaci wytłoczek po jajkach albo foremek na muffiny, szczypce do grilla czy cukru w kostkach i dowolne drobne elementy. Na dnie pojemnika kładziemy karteczki z cyframi, a zadaniem dziecka jest włożyć do niego tyle przedmiotów, ile wskazuje cyfra. W tej zabawie świetnie sprawdzają się guziki, kamyki czy małe pompony pasmanteryjne.

4. Zabawa badawcza „Dlaczego trawa jest zielona”? Czy słońce jest potrzebne roślinom?
Trawa, deseczka.
Na trawniku kiedy jest zielona trawa w fazie wzrostu – kładziemy kawałek deseczki, więk- szy kamień lub kawałek cegły itp. Zostawiamy tak na kilka dni. Po kilku dniach usuwamy przeszkodę z trawy i ogląda- my trawę: nie jest zielona, tylko żółta.Zadajemy dzieciom pytanie -Czy roślinom potrzebne jest słońce?.

Propozycja 2.
Ćwiczenia gimnastyczne w domu.https://www.youtube.com/watch?v=QLulnqyXCjs&feature=share.
Realizacja podstawy programowej: 1.4,1.5, 1.7, 1.8, 1.9, 2.1, 2.2, 2.4, 2.6, 2.7, 2.9, 2.10, 3.2, 3.4, 3.5, 3.7, 3.8, 3.9,4.1,4.8, 4.9, 4.11, 4.12, 4.15, 4.19.


 

Temat tygodnia: „Moja rodzina”

Propozycje aktywności w dniu  19. 05 – wtorek

Propozycja 1.
1. Wysluchaj opowiadania pt,, Dzień rodziców ”. Opowiedz mamie czy Ci się podobało i dlaczego? Za co ty kochasz swoich rodziców? https://www.youtube.com/watch?v=N1anfxUstn0&feature=share

2.Praca plastyczna.
-Potrzebne:kolorowy papier, nożyczki
klej,włóczka ,flamastry

4-1


-Potrzebne : kartki papieru, sznurek nożyczki, kolorowe kredki.

4-2

3. Praca plastyczna.
Narysuj prezenty , które chciałbyś dać mamusi i tatusiowi , a może te prezenty uda się ulepić z plasteliny. Zachęcamy do wykonania plastelinowego tortu.

4-3

 

Propozycja 2.
Zabawy rytmiczne.
„Mamo to ja”. Poznanie melodi i słów piosenki.
https://youtu.be/dHbqNJKOSgA
Realizacja podstawy programowej: 1.4, 1.6, 2.1, 2.2, 2.4, 2.6, 2.7, 2.9, 3.2, 3.4, 3.6, 3.7, 3.8, 3.9, 4.1, 4.8, 4.11,4.19
Zapraszamy do dodawania zdjęć pod postem na przedszkolnym facebooku.


 

Temat tygodnia: „Moja rodzina”

Propozycje aktywności w dniu  18. 05 – poniedziałek

 

Propozycja 1.

1.Obejrzyj plakat z rodzicami. Wspólnie przeczytajcie,, Z czego składają się super rodzice? ” i porozmawiajcie na ten temat.

4-1

2.Zachęcanie do zapoznania się z wierszem J. Koczanowskiej ,Mama i tata”
Mama i tata to świat nasz cały, ciepły, bezpieczny, barwny, wspaniały, to dobre, czułe pomocne ręce i kochające najmocniej serce. To są wyprawy do kraju baśni, wakacje w górach, nad morzem, na wsi, loty huśtawką, prawie do słońca, oraz cierpliwość, co nie ma końca. Kochana Mamo, Kochany Tato, dzisiaj dziękować chcemy wam za to, że nas kochacie, że o nas dbacie i wszystkie psoty nam wybaczacie.

 

3.Obejrzyj obrazki. Powiedz w jaki sposób Olek i Ada spędzają wolny czas że swoimi rodzicami. A ty co lubisz robić z mamą i tatą – opowiedz o tym i narysuj.
Dokończ zdanie,, Moja mama i mój tata są najlepsi bo… ”

4-2

 

4.Odczytaj wyrazy.

4-3

 

5.Zabawy grafomotoryczne : Rysuj po śladzie” Krawat dla taty, apaszka dla mamy.

4-4

 

Propozycja 2.
Ćwiczenia gimnastyczne.https://www.youtube.com/watch?v=3uYrmmhqLwkq

Realizacja podstawy programowej: 1.9,1.4, 2.1,2.2, 2.4, 2.6, 2.7, 2.9, 3.4, 3.5, 3.5, 3.8, 3.9, 3.2.4.1, 4.5, 4.2, 4.2, 4.9, 4.20

Czekamy na zdjęcia w komentarzach na przedszkolnym facebooku!


 

Maj 2020 r. – ( 11 – 15.05)

 

Kochani 18 Maja obchodzimy 100. rocznicę urodzin Papieża Świętego Jana Pawła II.

1

Przez 26 lat pontyfikatu Papież jednał wszystkie narody, podnosił na duchu biednych i potrzebujących, szczególną zaś miłością darzył dzieci. Niech ten szczególny czas będzie okazją do przybliżenia dzieciom postaci Naszego Papieża.

Proponujemy obejrzeć wspólnie krótki film https://www.youtube.com/watch…, wyjaśnić dzieciom jego treść.

Posłuchajcie wzruszającego hymnu napisanego specjalnie na obchody https://www.youtube.com/watch?v=u-XGQ4h1Qns

2

4

3

5

 

Narysujcie Laurkę dla Papieża, a może macie w swoich domach pamiątki z pontyfikatu Jana Pawła II – zdjęcia z pielgrzymek. Podzielcie się z nami zdjęciami w komentarzach na przedszkolnym facebooku.

6

8  7

Niech ten trudny czas, zjedna nas wszystkich i będzie świadectwem wciąż żywej pamięci o naszym wielkim Rodaku, największym z rodu Słowian.


 

Temat tygodnia: „Majowa łąka”

 

Propozycje aktywności w dniu  15. 05 – piątek

 

Propozycja 1.
1.”Pszczółka”.Wraz z rodzicami obejrzyj zdjęcia, dowiedz się jak powstaje miód, jak nazywa się dom pszczoły i kto dba o te ważne owady.Wykonaj pracę plastyczną. Pomoce:rolka z papieru, farby, kredki,kolorowy papier ,klej, nożyczki.

4-9 4-10  4-11 4-12 4-13 4-15

4-16 4-17 4-18 4-19 4-20 4-21

4-24-1

4-4

 

2.”Robaczek”.Potrzebne kolorowe nakrętki , sznurek lub żyłka, oczka.

4-7

4-8

 

3. „Majowa stokrotka” .Potrzebne: kartka papieru ,plastelina,patyczki.

4-6  4-5

 

Propozycja 2.
https://youtu.be/30BVfTvlsrE
Realizacja podstawy programowej:1.5,1.4,1.6,4.7,4.8.

Zapraszamy do dodawania zdjęć pod postem na przedszkolnym facebooku.


 

Propozycje aktywności w dniu  14. 05 – czwartek

 

Propozycja 1.
1. Wysłuchaj opowiadania pt.”Smok łąkowy wielogłowy”. Powiedz o czym było opowiadanie.
https://www.youtube.com/watch?v=xsBBMq87kSY&feature=share

2.Obejrzyj obrazek. Powiedz, co się dzieje na łące w maju. Połącz fragmenty obrazka znajdujące się na dole karty z ich miejscami na dużym obrazku.

4-1

 

3. Spróbuj nauczyć się na pamięć krótkiej wyliczanki.

4-3

 

4. Narysuj kredkami łąkę lub pokoloruj kolorowankę.

4-2

 

 

Propozycja 2.
1.Na dzisiejszych zajęciach z rytmiki poznajemy dźwięki niskie i wysokie.
https://youtu.be/4YFmTNqTfsU

Realizacja podstawy programowej:3/8,4/1,2,5,18,4.7,4.8.

Zapraszamy do umieszczania zdjęć pod postem na przedszkolnym facebooku.


 

Propozycje aktywności w dniu  13. 05 – środa

 

Propozycja 1.
1.Opowiedz co widzisz na obrazku?, co możemy robić będąc na łące? kogo możemy spotkać na łące?

4-1
Zachęcamy do nauki wiersza:

„Dywan z kwiatów , ziół i traw.

Są w nim jaskry, maki, szczaw.

Brzęczą trzmiele, skrzeczy sroka.

Kreta można tutaj spotkać.

Możesz słuchać, patrzeć, wąchać!

Piękną kolorową łąkę”.

 

2.Pokaż motyle małe i duże. Policz małe motyle, policz duże motyle, policz wszystkie motyle. Wskaż cyfrę , która określa ilość motyli małych, wskaż cyfrę ,która określa ilość motyli dużych , a może wskażesz przy pomocy rodzica cyfrę , która określa ilość wszystkich motyli.

4-2

4-3

 

3.Dopasuj cienie do owadów.

4-4

4.Policz owady i wpisz odpowiednią liczbę kresek w okienko.

4-5

 

Propozycja 2.
Zabawy gimnastyczne. https://youtu.be/4tZK3mNaOJE

Realizacja podstawy programowej:3/8,9,4/12,4.15,1.1,1.4,2.1,2.2,2.4,2.7,2.8,2.9, 2.11,3.4, 3.7, 3.8, 4,12, 4.13, 4.15.

Zapraszamy do umieszczenia zdjęć pod postem na przedszkolnym facebooku.


 

Propozycje aktywności w dniu  12. 05 – wtorek

Propozycja 1.
Praca plastyczna „Biedronka”.
Wersja 1.Materiały i przybory: czerwony papierowy talerzyk, czarny i czerwony papier, czarne, białe kółka, klej, nożyczki, czarny flamaster.

4-1

Wersja 2.Potrzebujemy:papieru w kolorze czarnym i czerwonym, klej nożyczki, oczka, flamaster.
Z czarnego papieru wycinamy niewielki prostokąt i zginamy go w sposób jak na zdjęciu poniżej, sklejamy końce. Z czerwonego papieru wycinamy koło, które przecinamy na pół. To będą skrzydełka… Czarnym flamastrem malujemy kropki. Nasza Biedronka ma ich 7.Doklejamy oczy.

4-3  4-5

4-4

4-2

 

Propozycja 2.
Posłuchaj zagadek czytanych przez rodzica i odgadnij co to za zwierzę.

4-6
Wysłuchaj piosenki”Mała biedroneczka”, spróbuj nauczyć się jej na pamięć i zaśpiewać.
https://youtu.be/Ab7W2wDZkt8

Propozycja 3.
Wysłuchaj odgłosów łąki, jakie zwierzęta słyszysz, podaj ich nazwę.
https://www.youtube.com/watch?v=IoC7WCfx6Z0&feature=share
Realizacja podstawy programowej:4.2,1.5,4.7,4.8.
Zapraszamy do dodawania zdjęć pod postem na przedszkolnym facebooku.


 

Propozycje aktywności w dniu  11. 05 – poniedziałek

Propozycja 1.

1.Obejrzyj film edukacyjny pt. :”Wędrówki Skrzata Borówki” o łące. Dowiesz się wielu ciekawych informacji o mieszkańcach łąki i roślinach.
https://youtu.be/LKLf5EN1Ff4
2.Nazwij zwierzęta przedstawione na obrazkach, naśladuj ich ruchy .

4-1
3.Poznaj zasady zachowywania się na łące.

4-2
4. Zabawa grafomotoryczna. Zachęcamy do rysowania ślimaka po śladzie, a później kolorowania. Zapraszamy do zabawy ruchowej naśladujemy ruchy zwierząt- biedronki , motyla, pszczoły, mrówki, żaby, trzmiela itp. Naśladujemy również wydawane przez nich odgłosy.

4-3

 

Propozycja 2.

1.Zabawa sportowa z płotkiem. http://zdrowoisportowo.edu.pl/…/dzieci-trenuja-w-domu-plotki

4-5

Realizacja podstawy programowej:3.5,4.4,4.5, 1.4,1.7,1.8, 2.1,2.2, 2.4, 2.6, 2.7, 2.9, 2.11, 3.5, 3.7, 3.8, 3.9, 4.1,4.7, 4.8, 4.18.
Zapraszamy do dodawania zdjęć pod postem na przedszkolnym facebooku.


 

Maj 2020 r. – ( 4 – 8.05)

Temat tygodnia: „Mój region, moja miejscowość”

 

Propozycje aktywności w dniu  8. 05 – piątek

 

Propozycja 1.
1. „Kolorowe miasteczko”. Dziecko wraz z rodzicem wykonuje makietę miasta. Pomoce: tektura, farby, kolorowy papier, pudełka po lekarstwach, klej, nożyczki.

3-2

 

2.”Domek”. Pomoce: rolka po papierze toaletowym, kolorowy papier,klej, nożyczki.

3-1
3. Rozwiąż zagadki. Rodzic czyta dziecko zgaduje.

Pytanie nietrudne,
to każdy z was przyzna.
Jak się nazywa
nasza Ojczyzna ?.

Herbem tego miasta, jest piękna syrenka
która miecz i tarczę dzierży w swoich rękach.
Od imienia syrenki i rybaka Warsa je nazwano,
I stolicą państwa polskiego mianowano.
Przez nie rzeka Wisła przepływa,
Zatem jak stolica Polski się nazywa? ( Warszawa)

Szafirowym blaskiem, woda z niej błysła.
Najdłuższą Polski rzeką, jest ona…(Wisła)

To miejsce w którym mieszkamy, to nasza ojczyzna
To nasze państwo, każdy to przyzna.
Pod biało-czerwonymi barwami się skrywa,
Jak nasz piękny kraj się nazywa? (Polska)

Kto mieszkał w jamie
tuż nad Wisłą
i zionął ogniem
jak ognisko?

Propozycja 2.
Ćwiczenia gimnastyczne.
https://www.youtube.com/watch?v=RsKRBBhgrYQ&feature=share
Realizacja podstawy programowej:
4.2,1.5,1.6,4.6,4.7.
Zapraszamy do dodawania zdjęć pod postem na przedszkolnym facebooku.


 

Propozycje aktywności w dniu  7. 05 – czwartek

Propozycja 1.

1.Wysłuchaj bajki muzycznej ,legendy warszawskiej pt. „Wars i Sawa”.
https://youtu.be/iid3EQOSSFw
Obejrzyj zdjęcie herb Warszawy i wykonaj kolorowankę.

4-1

4-2

 

Propozycja 2.

1.Zabawy ruchowe do muzyki.
https://youtu.be/l78D-0TKWBM

2.Wyliczanka matematyczna ,,Palce’’
Jeden palec, drugi, trzeci,
tak umieją liczyć dzieci,                                                                                                                                                                      czwarty, piąty palec mam.                                                                                                                                                                       Widzisz? Umiem liczyć sam.

3.Na rolki po papierze toaletowym naklej cyfry 0-6 Daj dziecku garść patyków i poproś, żeby do każdego kubeczka powstałego z rolki włożyło ich odpowiednią ilość (zgodnie z cyfrą widniejącą na karteczce).(patyczki można zastąpić kredkami lub zapałkami ).

4-3
Realizacja podstawy programowej:4.15,4.2,4.7,4.8,1.5,1.7.

Zachęcamy do przesyłania zdjęć w komentarzach na przedszkolnym facebooku!


 

Propozycje aktywności w dniu  6. 05 – środa

Propozycja 1.
Zabawy matematyczne : tworzymy szeregi i rytmy. Zachęcamy do wycięcia słoneczek i księżyców , kółek w trzech kolorach i do układania wg wzoru.Przy układaniu zachęcamy do głośnego mówienia co będzie następne. Można przeliczać. Układamy od strony lewej do prawej. Ilość układanych elementów jest dowolna. Gdy układane jest słońce i księżyce można używać słów dzień , noc.

4-1

4-2

4-3

 

Propozycja 2.
Zabawy ruchowe z Pipi.  https://youtu.be/m2WsGrvCx_w

Realizacja podstawy programowej: 1.4, 1.7, 1.9, 2.1, 2.2, 2.4, 2.6, 2.7, 2.8, 3.1, 3.4, 3.8, 4.8 ,4.15
Zachęcamy do umieszczania zdjęć z zabaw pod postem na przedszkolnym facebooku.


 

Propozycje aktywności w dniu  5. 05 – wtorek

Propozycja 1.
1.Wysłuchaj wiersza pt. „Warszawa”- wykonaj pracę plastyczną z pomocą mamy/taty „Warszawska syrenka”.

https://www.youtube.com/watch?v=2gDBf3sPDR0&feature=share

 

2.”Warszawska syrenka”- praca plastyczna. Pomoce: koła wycięte z kolorowego papieru, plastelina, bibuła, kredki, klej.

3-1  3-2

3-3

 

Propozycja 2.

Wysłuchaj piosenki pt. „Warszawa stolicą Polski”. Rodzic wyjaśnia dziecku co znaczy że Warszawa jest stolicą Polski. Na postanowienie utworu i zdjęć pokazuje dziecku najważniejsze miejsca i zabytki Warszawy , dziecko powtarza nazwy za rodzicem.

https://youtu.be/bGr6RgLmdVI

3-4

3-5

3-7

3-8

3-6

 

Realizacja podstawy programowej:4.2,4.7,4.8,1.9,4.9,4.10.
Zapraszamy do umieszczenia zdjęć pod postem na przedszkolnym facebooku.

 

5 maja obchodzimy Dzień Godności Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną

3dg

Co roku angażujemy się w świętowanie biorąc udział w Marszu Godności- przemierzając wspólnie ulice naszego miasta.
Pamiętajmy o tym święcie również dzisiaj- porozmawiajmy z dziećmi o tym czym jest tolerancja, szacunek, że choć każdy jest inny wszyscy jesteśmy bardzo wartościowi i mamy równe prawa.
Zachęcamy dzieci do wykonania laurki, w ten sposób świętujmy Razem ten wyjątkowy dzień.

1dg

2dg

 


 

Propozycje aktywności w dniu  4 .05 – poniedziałek

 

Propozycja 1.

1.Obejrzyj zdjęcia z osobą dorosłą. Ona będzie czytać wyrazy, a ty powtarzaj nazwy miejsc.
Powiedz, które z tych miejsc chciałbyś odwiedzić.

1

 

2.Zabawa dydaktyczna :,, Co jest na wsi, co jest w mieście? ”,
Odgadnij z osobą dorosłą co przedstawia zdjęcie :miasto czy wieś?
Opowiedz co znajduje się w mieście, a co na wsi?
miasto:autobusy, szerokie ulice, duży ruch, mosty, dworzec itd.
wieś :wąskie drogi, zabudowania mieszkalne, gospodarskie, ogród itd.

2 3

4 5

6 7

Propozycja 2.

Zabawy ulubione przez naszych przedszkoków „Tuptaj maluszku”.

https://m.youtube.com/watch?feature=youtu.be&v=_cht9rDfYXg
Realizacja podstawy programowej:1.5,1.6,1.8,4.2,4.3,4.8.

 

Kochani rodzice i dzieci, 04.05.2020 roku przypada DZIEŃ STRAŻAKA .

Prosimy razem z dzieckiem obejrzeć film edukacyjny pt.: „Strażacy bohaterzy” (https://www.youtube.com/watch?v=jXF3Wba–Uo)

– teledysk edukacyjny „Numery alarmowe dla dzieci”
(https://www.youtube.com/watch?v=kzMubL2dHAk)
-utrwalić numery alarmowe;

a b o

cg h ł lm

n j k

i f d

e

 


 

Kwiecień 2020 r. – (27.04 – 30.04)

Temat tygodnia : „Mój region, moja miejscowość”.

 

Propozycje aktywności w dniu 30.04.2020r. – czwartek

Propozycja 1.

1.Poznajemy naszą miejscowość – rozwijanie zainteresowania miejscem zamieszkania.
Obejrzyj z mamą zdjęcia – spróbujcie odgadnąć jakie ciekawe miejsca przedstawiają. Opowiedz o innych interesujących miejscach w Przeworsku, które lubicie odwiedzać. Namaluj z pomocą rodzica herb Przeworska.

1

2

3

5  4  6

7

 

2.Zabawa,, Prawda – fałsz ”. Porządkowanie informacji o swojej miejscowości.
Dorosły czyta zdanie-dziecko słucha i odpowiada czy zdanie jest prawdziwe czy fałszywe.
-moja miejscowość to duże miasto
-w mojej miejscowości jeżdżą autobusy
-moje miasto jest stolicą Polski
-w Przeworsku jest dużo wieżowców
-herb naszego miasta to dwa niedźwiedzie
-w moim mieście znajduje się kino

3.Zabawa dydaktyczna :,, Co jest na wsi, co jest w mieście? ”,
Odgadnij z osobą dorosłą co przedstawia zdjęcie :miasto czy wieś?
Opowiedz co znajduje się w mieście, a co na wsi?
miasto:autobusy, szerokie ulice, duży ruch, mosty, dworzec itd.
wieś :wąskie drogi, zabudowania mieszkalne, gospodarskie, ogród itd.

13  12

9 11

10  8

Propozycja 2.

Zabawy ruchowe z piosenkami   https://m.youtube.com/watch?v=MG6iPAU2b0I.

Realizacja podstawy programowejPodstawa programowa :4/5,2/2,11,4/10,3/2,7,4/10, 1/5,1/9,4/7,4/8.
#edukacjatrwanadal .

Zapraszamy do umieszczania zdjęć pod postem na przedszkolnym facebooku.


 

Propozycje aktywności w dniu 29.04.2020r. – środa

Propozycja 1.

Zabawy z liczeniem. Przyjrzyj się ilustracjom figur geometrycznych i policz: 1 ilustracja – ile jest kwadratów, 2 ilustracja – ile jest prostokątów, 3 ilustracja-ile jest kół, 4 ilustracja – ile jest trójkątów. Odszukaj w swoim otoczeniu rzeczy w kształcie tych figur geometrycznych. Po przeliczeniu wynik ułóż w postaci cyfry wykonanej z włóczki.

29 1  29 2

 

29 3  29 4

 

 

 

29 6 29 7

29 8  29 930 1

 

Propozycja 2.

Ćwiczenia gimnastyczne w domu.
https://www.youtube.com/watch?v=iYvEueNmYns&feature=share

Zachęcamy do wspólnych działań, czekamy na zdjęcia w komentarzach na przedszkolnym facebooku!


 

Propozycje aktywności w dniu 28.04.2020r. – wtorek

Propozycja 1.
Wykonaj flagę Polski.

Praca 1.

Pomoce: waciki, rurka, klej ,pędzel i farbka koloru czerwonego.

1

 

Praca 2.

Pomoce :kartka papieru ,klej i bibuła lub serwetki w kolorze białym i czerwonym .

2

 

Praca 3.
Pomoce: kartka papieru ,nakrętki w kolorach białym, czerwonym, czarnym oraz klej lub plastelina do przyklejenia.

3

 

Propozycja 2.
Wysłuchaj piosenki pt. „Jestem Polką i Polakiem:”
https://youtu.be/plug6OIrxRM
Naucz się refrenu piosenki:

Jestem Polką i Polakiem
Dziewczynką fajną i chłopakiem
Kocham Polskę z całych sił
Chcę byś również kochał ją i ty.

Odpowiedz na pytania:
Jak nazywa się nasz kraj?
Jak nazywają się polskie góry oraz morze?.
Jak nazywa się największa rzeka?
Jak nazywa się stolica Polski?
O jakich miastach mówi piosenka?.

Realizacja podstawy programowej:4.7,4.8,1.5, 2.1, 2.2, 2.4, 2.6, 2.7, 2.8 , 4.2. #edukacjatrwanadal
Zachęcamy do umieszczania zdjęć z zabaw pod postem na przedszkolnym Facebooku.


 

Propozycje aktywności w dniu 27.04.2020r. – poniedziałek

 

Propozycja 1.
Praca z ilustracją pt:”Jestem Polakiem”oraz filmem: „Polskie Symbole Narodowe”.
Odpowiedz na pytania:
– Jakie barwy ma flaga Polski ? – Daczego na początku maja wywiesza się polskie flagi ?
– Jakie miejsce odwiedziły dzieci ? -Co ciekawego zobaczyły dzieci w muzeum ?
https://youtu.be/xQk8p7XY23A

1

 

Propozycja 2.
Zapraszamy wszystkie dzieci wraz z rodzicami do zabaw ruchowych pt.
„Pachołki” #dziecitrenujawdomu #zdrowoisportowo

2
Realizacja podstawy programowej:1.1,2.1,2.2,2.4,2.6,2.7,2.8 3.2,3.6,3.8,3.9 4.2,4.6, 4.10, 4,19, 1.5,1.6,1.7.
Zapraszamy do dodawania zdjęć z zabaw pod postem na przedszkolnym Facebooku.
#edukacjatrwanadal


 

Zdrowo i sprotwo

Podczas weekendu  zachęcamy do aktywności sportowej.

Zapraszamy do zabawy ruchowej „Makarony” (makarony można zastąpić tym, co jest dostępne w domu: kijek od szczotki, sklejone 2 długie rolki z ręcznika papierowego lub drewniane, kuchenne łyżki)
#kids&sport #dziecitrenujawdomu #zdrowoisportowo

Podstawa programowa: I 5, I 8

1

3  2


 

Światowy Dzień Książki

Drodzy rodzice i nasze przedszkolaki! 23 kwietnia obchodzimy Światowy Dzień Książki. To święto warte naszej uwagi. Dlaczego? o walorach książek nie trzeba nikogo przekonywać a można się o nich dowiedzieć z naszego posta. Zachęcamy rodziców do rozmowy z dzieckiem o tym jak należy o książki dbać i oczywiście czytamy naszym pociechom jak najczęściej. Zachęcamy do dzisiejszej aktywności, wykonania rysunku ulubionej postaci z bajki, zrobienia zdjęcia z ulubioną książeczką. Zdjęcie umieszczamy pod postem na przedszkolnym facebooku. Realizacja podstawy programowej:4.1,4.3,4.8.

1

2

3


 

Dzień Ziemi – pamiętajmy o naszej planecie!

1

„Święto Ziemi”! Wspaniały dzień, do którego przygotowywaliście się od poniedziałku. Macie piękne stroje/biżuterię ekologiczną, umiecie śpiewać refren piosenki, a nawet wymyśliliście hasło! Wielkie brawa! Jutro czas na wielkie świętowanie!
1. Przebierzcie się w strój ekologiczny, w widocznym miejscu wyeksponujcie Wasze ekologiczne hasło i zaśpiewajcie refren piosenki (jeśli nie udało się nauczyć, nic się nie dzieje – po prostu jej wysłuchajcie)
2. Rozwiążcie quiz ekologiczny
https://zasobyip2.ore.edu.pl/…/5bd2dd39ed6ed5c0…/index.html…
3.Popatrzcie przez okienko razem z Mamusią/Tatusiem lub wyjdźcie razem na balkon i złóżcie życzenia matce Ziemi 🙂 Nie zapomnijcie posłać jej buziaczka.


 

Kwiecień 2020 r. – (20.04 – 24.04)

Temat tygodnia: „Dbamy o przyrodę”.

 

Propozycja 1.
Przygotuj razem z mamusią/tatusiem wyjątkowy strój, biżuterię lub chociaż element garderoby na „Dzień Ziemi” . Wykorzystajcie surowce wtórne 🙂

 

Propozycja 2.
Posłuchaj piosenki Zozi: „Świat w naszych rękach”. https://www.youtube.com/watch?v=pRNtFXew_VE
Spróbuj nauczyć się refrenu:
„Cały świat jest w naszych rękach
Właśnie o tym ta piosenka
Możesz dbać o cały świat
Chociaż masz niewiele lat.

 

Propozycja 3.
Opowiedz co widzisz na ilustracji. Nazwij pory roku, wymień charakterystyczne cechy każdej z nich.

1

 

Propozycja 4.
Zachęcamy do posadzenia własnej rośliny i pielęgnowania jej. Jak dbać o roślinę żeby rosła, co jest jej potrzebne do wzrostu.

9

 

Propozycja 5.
Zabawy badawcze . Jaka jest woda? Do czego jest potrzebna ? Dlaczego musimy oszczędzać wodę? Opisz właściwości wody.

2

 

 

Propozycja 6.
Zapraszamy do zabawy figurami geometrycznymi ” Kwitnący ogród” Wykorzystanie wyciętych kwadratów , prostokątów, kół , trójkątów.

3

 

Propozycja 7.
Zachęcamy do wykonania pracy plastycznej techniką ” stemplujemy palcem”.

4

 

Propozycja 8.
,,Kwiaty w flakonie’’. Pomoce : butelka plastikowa, kolorowe nakrętki, pędzel i farbki, rurki plastikowe, talerzyk plastikowy albo kubek po jogurcie do wykonania płatków.

5

 

Propozycja 9.
Obejrzyj plakat. Opowiedz w jaki sposób dbamy o naszą planetę.

6

 

Propozycja 10.
Nazwij kwiatki w skrzynkach z pomocą osoby dorosłej. Podziel nazwy na sylaby(rytmicznie), policz kwiatki- wyklaszcz liczbę.

7

 

Propozycja 11.
Kolorowe pojemniki. Segregacja śmieci. Wykonaj zadanie.

8

 

Propozycja 12.
Ćwiczenie oddechowe-Piórko.
Dziecko unosi piórko na wysokość głowy, wypuszcza je z dłoni i zaczyna w nie dmuchać. Stara się, żeby piórko nie spadło na podłogę.

 

Propozycja 13.
Zabawa rozwijająca spostrzegawczość – Szukamy kolorowych kubeczków.
Dorosły umieszcza np. w pokoju, w różnych miejscach plastikowe kubeczki. Dziecko odnajduje kubeczek i informuje gdzie go znalazło (pod stołem, w szufladzie, za biurkiem, na krześle itd.)
#edukacjatrwanadal. Realizacja podstawy programowej: 4/5,18,9,1,11,15,13, 2/11,1/4,5, 1.1,4,5,6,7 2.1,2,4,6,7,9,11 3.4,5,7,8,9,4.1,5,7,8,11,17,18.

Zachęcamy do umieszczania zdjęć z zabaw pod postem na przedszkolnym facebooku.

 


Dzień Ochrony Zabytków

18 kwietnia obchodzimy Dzień Ochrony Zabytków , pamiętajmy zatem o najważniejszych i najpiękniejszych miejscach naszego miasta. Serdecznie zachęcamy do umieszczania zdjęć, pocztówek Przeworska, może znajdują się takie, drodzy rodzice w waszych albumach.

1 5

4

7

3

6

2


Wiosenne obserwacje

Zapraszamy rodziców i dzieci do obserwacji przyrody czy to z balkonu, okna albo przydomowego ogródka. Wiele ciekawych rzeczy dzieje się teraz w przyrodzie , prosimy rozmawiać o tym z dziećmi i zachęcać do codziennej obserwacji – gałązek na których rozwijają się pąki , ptaków , które przylatują na balkon , kwitnącego krzewu. Zapraszamy i zachęcamy do umieszczania zdjęć pod postem z waszych obserwacji na przedszkolnym facebooku.

1 38

5 2

4 6

7


Zdrowo i sportowo

Propozycje aktywności fizycznej dla wszystkich przedszkolaków
Dzieci trenują w domu- razem pokażmy jak wielu Polaków żyje aktywnie! Proponujemy na ten tydzień tor przeszkód. Powodzenia! #kids&sport #dziecitrenujawdomu #zdrowoisportowo

https://www.youtube.com/watch?v=_acPp6fOqm4

1


Kwiecień 2020 r. – (14.04 – 17.04)

Temat tygodnia: „W wiejskiej zagrodzie”

 

Propozycja 1.
Obejrzyj ilustrację i odpowiedz na pytania : Co dzieci zobaczyły w gospodarstwie ? Co robiły dzieci podczas pobytu w gospodarstwie ? ” Wiejski zwierzyniec”.

1

 

Propozycja 2.
Zapraszamy do wykonania kurczaka i świnki z kolorowego papieru lub materiałów dostępnych w domu.

2

3

 

Propozycja 3.
Zapraszamy wszystkie dzieci do zabaw konstrukcyjnych z wykorzystaniem różnorodnych klocków. „Budujemy dom dla ulubionego wiejskiego zwierzątka”.

 

Propozycja 4.
Zabawy z klasyfikowaniem i przeliczaniem. Policz i nazwij figury geometryczne.

4 6 5

Propozycja 5.
Nazwij zwierzęta i podziel ich nazwy rytmicznie na sylaby. Pokoloruj zwierzątka.

7

 

Propozycja 6.

Obejrzyj obrazek przedstawiający zwierzęta na wsi. Nazwij dorosłe i młode osobniki. Naśladuj odgłosy zwierząt.
krowa – muu
świnia – chrum
koń – iha
kura- ko ko ko
A jakie odgłosy wydają ich dzieci sam spróbuj wymyślić i powiedz głośno.

8

 

Propozycja 7.
Gdzie mieszkają zwierzęta wiejskie?
Posłuchaj wiersza pt. „Domy zwierząt.

9

„Odpowiedz na pytania :
O jakich zwierzętach była mowa w wierszu?
Jak nazywa się dom świnki, psa, konia, kury, krowy?
Jakie inne zwierzęta oprócz kury mogą mieszkać w kurniku?

 

Propozycja.8
Połącz zdjęcie zwierząt ze zdjęciami ich domów.

10 11

 

Propozycja 9.
Opowieść ruchowa czytana przez dorosłego.
Dzieci naśladują ruchy oraz odgłosy zwierząt. W czasie opowieści dorosły robi pauzy by dziecko mogło same rozpoznawać, jakimi odgłosami mówią zwierzątka.

Kogut obudził się najwcześniej. Przeciągnął się, ziewnął, rozprostował piórka, wyczyścił swój piękny czerwony grzebień na czubku głowy i wyszedł z kurnika. Słoneczko już pięknie grzało. Kogut przeszedł się po podwórku, zajrzał to tu, to tam, po czym wskoczył na płot i zapiał: kukuryku. Kury obudziły się natychmiast, zaczęły wiercić się na grzędzie, znosząc jajka. Kłóciły się przy tym okropnie… na całe podwórko niosło się ich gdakanie: ko, ko, ko, ko. Nieopodal w stajni usłyszał tę kłótnię koń, zawołał kilka razy: ihaha. Wybiegł ze stajni i zaczął galopować: kląskanie. W chlewiku obudziły się świnki i jak to ze świnkami bywa od razu były głodne, wołały: kwi, kwi, kwi. Gdy zjadły, poszły wytaplać się w błocie. Z obory wychyliła łeb krowa i przywitała się ze świnkami: muuuu Całego gospodarstwa pilnował pies Burek, który, gdy tylko coś się działo, szczekał głośno: hau, hau, hau. Aż do wieczora zwierzątka jadły, bawiły się na podwórku. A gdy słońce zachodziło, wróciły do swoich domków spać.

13

 

Propozycja 10.
Rozwiąż zagadki. Spróbuj narysować rozwiązania tak jak potrafisz, dorysuj domki zwierząt, tło i co jeszcze chcesz. Powodzenia.!

12

 

 

Propozycja 11.
Wykonaj pracę plastyczną ,,Kurki 3”. Materiały: kartki kolorowego papieru, biała nitka, klej, nożyczki, plastelina na oczka.

14

 

 

Propozycja 12.
Posłuchaj piosenki, spróbuj się jej nauczyć i zaśpiewać.
https://youtu.be/Osl8JG6GcEs

Realizacja podstawy programowej: 1.5 , 1.6 , 1.7, 2.4 , 2.6 , 2.7, 2.9, 3.2, 3.4, 3.9 , 4.1,4.2,4.3,4.15,4.5, 4.7,4.8, 4.11, 4.5,4.18,4.11,2.6,5.9,5.1.

Zachęcamy do umieszczenia zdjęć z wykonanych propozycji w komentarzach na przedszkolnym facebooku pod postem.

 


 

Krasnoludki


 

Przeworska tradycja bicia w bęben w Wielki Czwartek

Drodzy rodzice i przedszkolaki zapraszamy was do włączenia się w dzisiejszą akcję związaną z naszą przeworską tradycją bicia w bęben w Wielki Czwartek. Piszcie w komentarzach, wysyłajcie zdjęcia i filmiki pod naszym postem 🙂 Niech tradycja trwa! Słyszymy się o godz 16.00  przez 1️⃣ minutę‼️ #jeszczebędzienormalnie

2


Apel pani Prezydentowej

Zapraszamy wszystkie dzieci wraz z rodzicami, aby dołączyli do apelu p. Prezydentowej. Kochani zróbcie kartkę świąteczną, dołączcie do niej swoje zdjęcie i prześlijcie do wybranej osoby.
W tym szczególnym okresie, kiedy nie możemy wychodzić z domu i spotykać się z nimi, prześlijcie życzenia płynące z Waszych serc. Może jakieś zdjęcie będzie też skierowane do nas. Będzie nam bardzo miło.

https://www.prezydent.pl/…/art,713,malzonka-prezydenta-zach…

1


 

„Miś Velvetuś myje rączki!”

Kochani przypomnijcie dzieciom, jak powinny prawidłowo myć rączki.

Akcja ” Miś Velvetuś myje rączki!”

Drogi rodzicu proszę:

⎯ Pokaż dziecku mydło w kostce i mydło w płynie;
⎯ Porozmawiaj z dzieckiem o ulubionych zapachach i formach mydła (dziecko może zaprojektować ulubione mydełko i nadać mu nazwę);
⎯ Powiedz, że mydło się pieni i zmywa ze skóry brud i zarazki;
⎯ Pokaż, jak należy czyścić rączki (kciuki, paluszki, wewnętrzną i zewnętrzną stronę dłoni);
⎯ Powiedz, że należy oszczędzać wodę i zakręcać kran po umyciu rączek;
⎯ Zapytaj, w jaki sposób można wysuszyć mokre rączki (pokaż ręcznik papierowy i łazienkowy z materiału, chusteczki higieniczne i w pudełku, suszarkę do rąk itp.);
⎯ Zapytaj, czym są i do czego służą „jednorazowe produkty higieniczne” (chusteczki higieniczne, papier toaletowy, ręcznik papierowy) i dlaczego warto z nich korzystać (używamy chusteczki bądź papieru tylko raz, a zarazki na nich osadzone lądują w koszu lub w sedesie);
⎯ Poinformuj dzieci, że zużyte chusteczki higieniczne i ręczniki papierowe wyrzucamy do czarnego kosza na śmieci (czarny kontener o nazwie „Odpady zmieszane”), a foliowe opakowanie po chusteczkach do żółtego pojemnika

Posłuchajcie wspólnie piosenki
-,,Przegoń wirusa”

https://www.youtube.com/watch?v=QT-2bnINDx4&feature=youtu.be

1


Kwiecień 2020 r. – (06.04 – 10.04)

Temat tygodnia: „Wielkanoc”

Propozycja 1.
Rozmowa n/t ilustracji – zapoznanie z tradycjami wielkanocnymi. Zachęcanie do wypowiadania się dzieci n/t przygotowań do świąt.

1
Propozycja 2.
Zabawy badawcze z wykorzystaniem jajka „W poszukiwaniu jajka” – określanie cech charakterystycznych jajka, ugotowanego na twardo, poznawanie jajka za pomocą dotyku, wyodrębnianie żółtka, skorupki, białka.

2
Propozycja 3.
Wykonanie papierowej pisanki jako dekoracji na gałązkę z wykorzystaniem kleju i pasków z kolorowego papieru.

3
Propozycja 4.
Wiersz do nauki na święta:
,,Wielkanoc „
Słońce mocniej grzeje,
ciepłe już poranki,
a my z naszą babcią
robimy pisanki.
Mama piecze ciasta,
kupiła baranka.
My jej pomagamy
od samego ranka.
Bo już nadchodzą
Wielkanocne Święta
i cala rodzina
jest uśmiechnięta.

Propozycja 5.
Przeczytaj tekst z osobą dorosłą. Ona będzie czytała wyrazy, a ty będziesz podawać nazwy obrazków.

4

 

Propozycja 6.
Obejrzyj obrazek, powiedz jakie wielkanocne smakołyki znajdują się na stole. Podziel ich nazwy rytmicznie (na sylaby).

5

 

Propozycja 7.
Rozmowa na temat wielkanocnego koszyczka. LISTA PRODUKTÓW – baranek – symbol zwycięstwa życia nad śmiercią – jajko – znak odradzającego się życia – chleb – ciało Chrystusa – kiełbasa i wędlina – symbolizują dostatek, zdrowie i płodność – woda – znak przygotowania do nowego życia – sól – symbol oczyszczenia – ciasto – metafora umiejętności i doskonałości – chrzan – znak siły fizycznej i krzepy.

6

 

Propozycja 8.
„Wielkanocni goście” – zabawa paluszkowa.
Dorosły mówi rymowankę, dziecko pokazuje odpowiednią liczbę palców i odpowiada na pytania.

Przy wielkanocnym stole pięciu gości siedziało.
Jeden poszedł do domu,
to ile zostało?
Przy wielkanocnym stole
czterech gości siedziało.
Jeden poszedł do domu,
to ile zostało?
Przy wielkanocnym stole
trzech gości siedziało.
Jeden poszedł do domu,
to ile zostało?
Przy wielkanocnym stole
dwóch gości siedziało.
Jeden poszedł do domu,
to ile zostało?
Przy wielkanocnym stole
smutno się zrobiło,
Bo pyszne śniadanie
właśnie się skończyło.

Propozycja 9.
Zabawy w kodowanie bez komputera.
Zachęcamy dzieci i rodziców do samodzielnego wykonania gry Memo (jeśli takiej nie posiadacie).
Memo to zabawa pamięciowa polegająca na odszukiwaniu par takich samych obrazków. Obrazki mogą wykonać same dzieci, to co na nich będzie narysowane to inwencja twórcza i pomysłowość naszych milusińskich i rodziców. Zachęcamy do gry.

7

 

Propozycja 10.
Siejemy wielkanocny stroik z owsa lub rzeżuchy.

8910

 

Propozycja 11.
„Zajączek”.
Potrzebne: klej, nożyczki rolka po papieże toaletowym, kartki kolorowego papieru (do obklejenia rolki ,wycięcia uszu i nóżek ),plastelina do wykonania wąsików i oczek .

11
Realizacja podstawy programowej:1/5,4/5,10,14,15,9,12,6 1.7, 2.2, 2.4 2.6, 2.10, 3.2, 3.4, 3.9 ,4.1, 4.2, 4.19, 4.5, 4.8.
Zachęcamy dzieci do dzielenia się wykonanymi pracami i umieszczanie zdjęć pod postem w komentarzach na Facebook przedszkola.

 


ŚWIATOWY DZIEŃ ŚWIADOMOŚCI AUTYZMU

2 kwietnia obchodzimy Światowy Dzień Świadomości Autyzmu. Zachęcamy dzieci i rodziców, aby dołączyć do akcji i ubrać się na niebiesko, a może wykonacie niebieski rysunek. Bądźmy razem dla autyzmu. Podzielcie się z nami swoimi „niebieskimi „pomysłami na przedszkolnym Facebooku.

1 dz aut

2 dz a


PIOSENKI NA KWIECIEŃ

Płytka z piosenkami na kwiecień.

Drodzy Rodzice, przekazujemy Wam możliwość korzystania z płyty Bliżejprzedszkola pięciolinia – utwory do tańca, śpiewania i zabawy na kwiecień.
Wystarczy wejść na stronę „Moja płytoteka”
https://blizejprzedszkola.pl/moja-plytoteka,
zalogować się*, wcisnąć przycisk DODAJ KOD i wpisać kod bpkwiecien, który odblokuje dostęp do płyty.
*Jeśli nie są Państwo zalogowani na stronie www.blizejprzedszkola.pl, system automatycznie wygeneruje prośbę o dokonanie rejestracji. Proces trwa bardzo krótko, a rejestracja jest bezpłatna. Dostęp do płyty jest możliwy wyłącznie po zalogowaniu.

1 bp


WIELKIE DZIEŁA MAŁYCH RĄK – MEN POLECA!

MEN poleca Rodzicom!

„Wielkie dzieła małych rąk” to magazyn przygotowywany z Ministerstwem Edukacji Narodowej. Program ma ułatwić zastępczą naukę, prowadzoną w domu, dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Autorzy zapewniają, że to nowatorskie podejście do edukacji dzieci i naukę poprzez zabawę.

Autorką i prowadzącą program jest Dorota Dziamska, ekspertka MEN ds. edukacji dzieci młodszych.

Emisja od poniedziałku do piątku o godz. 11.05 w TVP 2
#edukacjatrwanadal

men


ZDROWO I SPORTOWO

Dzień 4 ćwiczeń:
Dziś sport połączymy z zajęciami plastycznymi! Zaczniemy od przygotowania kolorowych kółek, kwadratów lub jakichkolwiek innych kształtów. Pokażcie nam jak ćwiczycie! #kidssport #dziecitrenujawdomu #zdrowoisportowo

https://www.youtube.com/watch?v=iLGyuoBd_JY

Podstawa programowa:
I 5, I 8
#edukacjatrwanadal
Życzymy miłej zabawy, dzielcie się z nami swoimi sportowymi wyczynami!

1 zdr

2 zdr


CZEKAMY NA WASZĄ AKTYWNOŚĆ !

Kochanei „Krasnoludki”  oraz  Drodzy Rodzice zachęcamy do aktywności na przedszkolnym Facebooku – przesyłajcie zdjęcia, filmiki i komentarze.  Korzystajcie z ćwiczeń logopedycznych – dzieci uczęszczające na terapię jak również wszyscy chętni. Ćwiczcie język angielski. Śpiewajcie piosenki, tańczcie. Bawcie się dobrze!

Życzymy Wam dużo zdrówka i serdecznie pozdrawiamy.

Dyrektor, Nauczyciele i Pracownicy Przedszkola Miejskiego nr 3 w Przeworsku.


Marzec/Kwiecień 2020 r. – (30.03 – 03.04)

Temat tygodnia: „Wiosenne powroty”.


Propozycja 1.
Praca plastyczna: „Bocian” Co przygotować ? (płatki kosmetyczne, czerwona kartka ,czarny mazak lub kredka ,klej typu wikol, nożyczki. Jak to zrobić ? 1.Wytnij pazury i dziób bociana oraz nogi -cienkie paski dl ok 9 cm.2. Z jednego płatka wytnij szyje i skrzydła bociana. Skrzydła pokoloruj czarnym mazakiem lub kredką 3. Z drugiego płatka wytnij głowę -kółko o średnicy 3 cm. 4.Na trzeci płatek naklej wszystkie elementy. 5. Następnie doklej czwarty płatek 6.Oczy można namalować czarnym mazakiem.

1 zd
Propozycja 2.
Wykonajmy z dziećmi wspólnie kolorowe kanapki (wiosenne kanapki),które zachęcą dzieci do jedzenia warzyw i przy okazji dostarczą witamin.

2 zd
Propozycja 3.
Zabawa badawcza- Czy piórko unosi się na powierzchni wody? Pomoce miska z wodą i piórko . Obserwujemy i opisujemy właściwości piórka za pomocą przymiotników np.piorko jest lekkie, ciepłe, delikatne, miłe.
Propozycja 4.
Rozmowa na temat ilustracji. Które ptaki do nas przylatują? Policz ile ptaków jest na ilustracji ( bociany, skowronki, czajki, jaskółki). – Zabawa” Świergoty ptaków”. Marsz , bieg , podskoki w rytmie wyklaskiwanym przez rodzica. Naśladowanie głosu ptaków.

3 zd
Propozycja 5.
Przelicz bociany w pętlach, przy pomocy sznurka, włóczki ułóż dowolną cyferkę.

5 zd 6 zd 7 zd 8 zd

9 zd

Propozycja 6.
Ćwiczenia ortofoniczne
Rodzic czyta nazwę ptaka a dziecko naśladuje głos (powtarza za rodzicem)
Bocian kle kle
skowronek fiu fiu
jaskółka ciwit ciwit
wróbelek ćwir ćwir

13 zd
Propozycja 7.
Ptaki i ich domy
Powtórzcie rymowanke
Ćwir Ćwir Ćwir Ćwir
ptaszki śpiewają
fyr fyr fyr fyr ptaszki fruwają
Powtórzcie nazwy ptaków przylatujących na wiosnę
Podzielcie ich nazwy rytmicznie (na sylaby)
Dlaczego ptaszki wiją gniazdka?
Czym dla ptaszków jest ich gniazdko?
Z czego budować gniazdko? (pióra sucha trawka patyczki listki)

12 zd 10 zd

11 zd

Propozycja 8.
Rozwiąż zagadki
Nogi ma czerwone cienkie jak patyki
A po nasze żabki przybył
aż z Afryki (Bocian)
Śpiewa wysoko piosenki do słonka głos na podobny do drżenia dzwonka (skowronek)
Ten ptaszek choć tak malutki wielkie na niebie czyni kółka a nazywa się… (jaskółka)
Siedzi sobie na buku woła kuku (kukułka)
Propozycja 9.
Dokończ rysunek żaby i pszczółki.

15 zd   16 zd

Realizacja podstawy programowej:4/5 4/6 4/18 1/7 2/6 3/1.4, 1.6, 1.7 , 2.4, 2.7, 2.9, 2.10, 2.11, 3.8, 4.1, 4.2, 4.15, 4,18, 4,19.#edukacjatrwanadal.  Zachęcamy do dzielenia się działaniami dzieci, umieszczając je w komentarzach pod postem na przedszkolnym Facebooku.


Konkurs plastyczny „Pozdrowienia z domu”

Zachęcamy do wzięcia udziału w konkursie.

1 konk


Mamo, tato wolę wodę

Drodzy Rodzice nasze przedszkole bierze udział w programie Mamo Tato wolę wodę, dlatego co tydzień będziemy przekazywać Państwu materiały z programu, jako propozycje aktywności do wykorzystania w domu.

Odgłosy pojazdów:
https://www.lulek.tv/…/pojazdy-nazwy-i-odglosy-pojazdow-dla…

1 woda

2 woda


TEATR MASKA DLA DZIECI

Polecamy słuchowiska oraz zajęcia teatralne Teatru Maska
https://www.facebook.com/teatrmaska.rzeszow/2 teatr


ZABAWY MUZYCZNE

Drodzy Rodzice, przekazujemy Wam możliwość korzystania z płyty Bliżejprzedszkola pięciolinia – utwory do tańca, śpiewania i zabawy na marzec.
Wystarczy wejść na stronę „Moja płytoteka”
https://blizejprzedszkola.pl/moja-plytoteka,
zalogować się*, wcisnąć przycisk DODAJ KOD i wpisać kod bpmarzec, który odblokuje dostęp do płyty.
*Jeśli nie są Państwo zalogowani na stronie www.blizejprzedszkola.pl, system automatycznie wygeneruje prośbę o dokonanie rejestracji. Proces trwa bardzo krótko, a rejestracja jest bezpłatna. Dostęp do płyty jest możliwy wyłącznie po zalogowaniu.
Miło nam będzie, jeżeli podzielą się Państwo z nami miłym słowem, uwagami dotyczącymi naszej nowej usługi, jaką jest Płytoteka.
Kod bpmarzec ważny jest przez 50 dni od momentu aktywacji.

1 piosenk


AKTYWNOŚĆ RUCHOWA

Wszystkim przedszkolakom proponujemy aktywność ruchową

Będziemy Was prosić o przygotowanie…. skarpetek, czapek, balonów, gazety lub folii aluminiowej…. czyli zabawy z piłką! #kids&sport, #dziecitrenujawdomu
https://www.youtube.com/watch?v=vDIQFQeAr3g

1 ruch
2 ruch


Marzec 2020 r. – (23.03 – 27.03)

Temat tygodnia: „Wiosenne przebudzenie”.

Propozycja 1
Obejrzyj obrazek, powiedz co na nim widzisz ?,co robią dzieci z grupy? czego potrzebuje roślina żeby rosła ?.

1 ZDA

Propozycja 2
Dziecko z pomocą rodzica sadzi cebulkę, podlewa,obserwuje wzrost (podczas sadzenia dziecko opowiada co robi po kolei).

2ZDA

Propozycja 3
Zabawa w globalne odczytywanie wyrazów z pomocą rodzica. Wskazywanie przez dziecko poszczególnych części ciała podczas odczytywania wyrazów. Zabawę powtarzamy kilka razy w ciągu dnia i w dniach następnych. Wybraną literkę przez dziecko można pokolorować, wykleić plasteliną.

3ZDA

Propozycja 4
Rysuj po śladzie

4ZDA

Propozycja 5
Policz zwiastuny wiosny, narysuj tyle kresek ile jest krokusów, przebiśniegów, chmurek.

5ZDA
Propozycja 6
Wykonaj pracę plastyczną „Bazie” z materiałów dostępnych w domu (wydzieranie, malowanie farbami, rysowanie kredkami).

6ZDA
Realizacja podstawy programowej:1.9,4.1,4.2,4.8,4.9,1.9,1.6,2.3,2.4,2.7,2.8,2.9,2.11,1.7,3.15
#edukacjatrwanadal
Zachęcamy do dzielenia się działaniami dzieci, umieszczając je w komentarzach pod postem na przedszkolnym Facebooku.


Edukacja zdalna!

Infomujemy rodziców o podjęciu edukacji zdalnej celem kontynuacji realizacji podstawy programowej w roku szkolnym 2019/2020. Nauczyciele prowadzą edukację zdalną poprzez zamieszczanie propozycji zajęć do wykonania z dziećmi w domu cyklicznie na stronie internetowej przedszkola oraz na stronie Facebookowej. Zachęcamy do podjęcia aktywności i informacje zwrotne.
#edukacjatrwanadal


💚💚💚Gorący news!💚💚💚Pani Wiosna znów zgodziła się na spotkanie czytelnicze! Podobno zmieniła fryzurę, a przeczyta opowiadanie o.. MAŁYM MISIU! 😲😲Zapowiedziała, że ma ciekawe zadania dla dzieci do wykonania w domu 😲Będziecie? 😉Spotkanie odbędzie się na stronie Misiowa Mama. Zapraszamy rodziców wraz z dziećmi do udziału w zadaniach a ich efekty dodawajcie w komentarzach pod postem na przedszkolnym Facebooku.

 1 pani wiosna


Coś dla naszych rodziców i przedszkolaków, kilka pomysłów na zabawy w domu.😊

co robic


Dzień 1: Zapraszamy rodziców i dzieci do podjęcia wyzwania i codziennych ćwiczeń w domu z partnerami akcji „Zdrowo i sportowo” #kidssport#dziecitrenujawdomu

ZDA1

ZDA2

Dzień 2: Kolejne ćwiczenia dla Was w domu. Życzymy udanej zabawy! #kidssport#dziecitrenujawdomu

ZDA3

ZDA4


Kochani Rodzice

Pomimo trudnej sytuacji, #edukacjatrwanadal, raz w tygodniu będziemy publikowali dla Państwa propozycje zadań, kart pracy i inne treści edukacyjne, tak by realizować podstawę programową. Treści będą nawiązywały do tematów tygodniowych zawartych w planach miesięcznych. Będą podzielone na dwie grupy wiekowe 3-4 latki i 5-latki, jednak uwzględniając indywidualne propozycje dzieci możecie dostosować je do własnego dziecka. Zachęcamy do korzystania, wysyłania zdjęć w komentarzach i informacje zwrotne. Niech będzie to czas swobodnej zabawy, aktywności i kreatywności twórczej.
P.S. Życzymy Wam dużoo zdrowia!

1 zd

2 zd