Masz pytania? Zadzwoń

  (16) 648 76 61

Propozycje aktywności dla dzieci 3-4 letnich.

Temat tygodnia: „Wiosenne powroty”.


Propozycja 1.
Praca plastyczna: „Bocian” Co przygotować ? (płatki kosmetyczne, czerwona kartka ,czarny mazak lub kredka ,klej typu wikol, nożyczki. Jak to zrobić ? 1.Wytnij pazury i dziób bociana oraz nogi -cienkie paski dl ok 9 cm.2. Z jednego płatka wytnij szyje i skrzydła bociana. Skrzydła pokoloruj czarnym mazakiem lub kredką 3. Z drugiego płatka wytnij głowę -kółko o średnicy 3 cm. 4.Na trzeci płatek naklej wszystkie elementy. 5. Następnie doklej czwarty płatek 6.Oczy można namalować czarnym mazakiem.

1 zd
Propozycja 2.
Wykonajmy z dziećmi wspólnie kolorowe kanapki (wiosenne kanapki),które zachęcą dzieci do jedzenia warzyw i przy okazji dostarczą witamin.

2 zd
Propozycja 3.
Zabawa badawcza- Czy piórko unosi się na powierzchni wody? Pomoce miska z wodą i piórko . Obserwujemy i opisujemy właściwości piórka za pomocą przymiotników np.piorko jest lekkie, ciepłe, delikatne, miłe.
Propozycja 4.
Rozmowa na temat ilustracji. Które ptaki do nas przylatują? Policz ile ptaków jest na ilustracji ( bociany, skowronki, czajki, jaskółki). – Zabawa” Świergoty ptaków”. Marsz , bieg , podskoki w rytmie wyklaskiwanym przez rodzica. Naśladowanie głosu ptaków.

3 zd
Propozycja 5.
Przelicz bociany w pętlach, przy pomocy sznurka, włóczki ułóż dowolną cyferkę.

5 zd 6 zd 7 zd 8 zd

9 zd

 

Propozycja 6.
Ćwiczenia ortofoniczne
Rodzic czyta nazwę ptaka a dziecko naśladuje głos (powtarza za rodzicem)
Bocian kle kle
skowronek fiu fiu
jaskółka ciwit ciwit
wróbelek ćwir ćwir

13 zd
Propozycja 7.
Ptaki i ich domy
Powtórzcie rymowanke
Ćwir Ćwir Ćwir Ćwir
ptaszki śpiewają
fyr fyr fyr fyr ptaszki fruwają
Powtórzcie nazwy ptaków przylatujących na wiosnę
Podzielcie ich nazwy rytmicznie (na sylaby)
Dlaczego ptaszki wiją gniazdka?
Czym dla ptaszków jest ich gniazdko?
Z czego budować gniazdko? (pióra sucha trawka patyczki listki)

12 zd 10 zd

11 zd

Propozycja 8.
Rozwiąż zagadki
Nogi ma czerwone cienkie jak patyki
A po nasze żabki przybył
aż z Afryki (Bocian)
Śpiewa wysoko piosenki do słonka głos na podobny do drżenia dzwonka (skowronek)
Ten ptaszek choć tak malutki wielkie na niebie czyni kółka a nazywa się… (jaskółka)
Siedzi sobie na buku woła kuku (kukułka)
Propozycja 9.
Dokończ rysunek żaby i pszczółki.

15 zd   16 zd

Realizacja podstawy programowej:4/5 4/6 4/18 1/7 2/6 3/1.4, 1.6, 1.7 , 2.4, 2.7, 2.9, 2.10, 2.11, 3.8, 4.1, 4.2, 4.15, 4,18, 4,19.#edukacjatrwanadal.  Zachęcamy do dzielenia się działaniami dzieci, umieszczając je w komentarzach pod postem na przedszkolnym Facebooku.

Wielkość czcionki
Kolor tła